Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
נוֹרמָלִי
א. מצינו לכמה אחרונים נוספים שהבינו שהמהר"ם אלשקר מיירי רק 'בביתו', כגון: פרדס הבינה (מטעי משה נטע יא אות טו), שו"ת להורות נתן (ח"ה עמ' קפב) לב העיברי לר"ע שלזינגר תלמיד החת"ס (ח"א דף עח ע"ב). ועוד (עי' להר"מ סבג שהעליתי לעיל באריכות). ולדברי כבודו כולם 'בעיתיים'?ב. ככל הנראה האחרונים לא ראו תשובת מהר"ם אלשקר במקורם אלא רק את המג"א (סי' עה סק"ד) שהעתיק אותה בקצרה, ובלשונו לא מופיע לשון זה של 'ביתה', לכן חשבו דקאי נמי על רה"ר. וכמ"ש בפרדס הבינה הנ"ל שכתב (דף עא ע"א) "ולפי שלא ראו בגוף התשובה באו לידי טעות זה, כי באמת הוא לא התיר רק לאשה בביתה וכו'".
א. מצינו לכמה אחרונים נוספים שהבינו שהמהר"ם אלשקר מיירי רק 'בביתו', כגון: פרדס הבינה (מטעי משה נטע יא אות טו), שו"ת להורות נתן (ח"ה עמ' קפב) לב העיברי לר"ע שלזינגר תלמיד החת"ס (ח"א דף עח ע"ב). ועוד (עי' להר"מ סבג שהעליתי לעיל באריכות). ולדברי כבודו כולם 'בעיתיים'?
ב. ככל הנראה האחרונים לא ראו תשובת מהר"ם אלשקר במקורם אלא רק את המג"א (סי' עה סק"ד) שהעתיק אותה בקצרה, ובלשונו לא מופיע לשון זה של 'ביתה', לכן חשבו דקאי נמי על רה"ר. וכמ"ש בפרדס הבינה הנ"ל שכתב (דף עא ע"א) "ולפי שלא ראו בגוף התשובה באו לידי טעות זה, כי באמת הוא לא התיר רק לאשה בביתה וכו'".