• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

בואו נגדל

חבריי חברי הפורום היקרים.
רציתי לגעת בנקודה קצת כאובה שחוזרת על עצמה לאחרונה כמה פעמים בפורום.
זכינו לפני קרוב לשנה, להצטרפות גדולי הדור למועצחה"ת, ולהנהגת בני עדות המזרח. בהם גדולי ראשי הישיבות כדוגמת ראש הישיבה הגאון רבי אברהם סלים שליט"א והגאון רבי שמואל בצלאל שליט"א שהיו רחוקים מהנהגת הציבור, ומהכוונת נציגי הציבור, בנוסף למה שהיוו כעין מחלקה נפרדת ואחרת בעולם הספרדי.
והחיבור הקדוש הזה פשוט מעצב מחדש את עולם התורה שלנו עם המעלות הייחודיות של כל אחת מהקבוצות.
בנוסף לפעילות חסרת תקדים בעיקר של הגאון הגדול ר"ש זעפרני שליט"א ועוד מספר ראשי ישיבות שעושים מהפיכה עצומה בציבור שלנו בהקמת מוסדות לכתחילה ישיבות, תלמודי תורה, ואפי' בתי יעקב לבנות, (חידוש בפני עצמו שיגרום להפסיק להיתלות בסמינרים הליטאיים) ומגביהים את הגאווה היחידה ואת העוצמה שלנו,
דא עקא שישנו חלק קטן מחברי הפורום שבמקום להעריך ולשמוח בניצני הפריחה שהולכים להזניק אותנו קדימה בהעמדת תורה אמיתית וקדושה, מבלי להיתלות באחרים... מוצאים את החילוקים ואת העובדה שאותם גדולים לא בדיוק כסגנונו של רשכבה"ג מרן אביר הרועים זצוק"ל לא משנה שגאוני הדור הללו מכבדים מעריצים כיום את מרן זיע"א (אני חושב שגם בעבר... רק שהלכו כרבותיהם בישיבות... בכל מקרה היות ואנו יהודים לכן אנחנו מאמינים ומקבלים תשובה ותיקון...) איך הם מפלפלים בתורת מרן זיע"א ובעיקר איך הם מעצימים על ידי תורתם את הציבור שלנו, אז למה להסתכל בקטנות, לזלזל, להרגיש נפרד מדמויות ההוד הללו? מתי נשמח בחלקנו בחכמינו? כמה רשכבה"ג מרן זיע"א שמח למעלה בכל מי שמאדיר את עולם התורה שלנו שיהיה איכותי ומוצלח.
אפשר ללמוד מהבגרות והבשלות בציבור הליטאי שקיבלו את הנהגת הגאון האדיר ר"ד לנדו שליט"א למרות שהוא חלק על מרן הגרא"מ שך זצוק"ל ב-360 מעלות (לא הבדלים ודקויות כמו שיש אצלנו...) דור דור ודורשיו ולכן ההנהגה מצליחה, וזה כח של ציבור.
הלוואי ונצליח.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
לגדול פירושו לצאת מהקופסא שהורגלת אליה עד היום, אם תקבל את הדברים דלהלן, תדע שגדלת!...
הכל טוב ויפה ונחמד, ואין רשות לזלזל בראשי הישיבות. מכל מקום לא נראה שכתבו כאן זלזול עליהם, אולי שלא לקרוא להם מרן וכד', כי מרן היה אחד וזה לא גורע מאף אחד. וגם אם היה איזה זלזול, אין ספק שצריך למחוק במיידית ואין זה מייצג את מורשת מרן שדרכיו דרכי נועם וכל נתיבותיו שלום.
אבל, וזה האבל הגדול, על כבוד מרן רבינו הגדול זיע"א שכולם, אבל כולם, לא מגיעים לקרסולי קרסוליו, ונתנוהו למרמס בראש כל חוצות, לא נשכח ולא נסלח. כי כבוד התורה איננו מחול. הצעירים לא יודעים, וטוב שכך. והגם שרבים מהם בגדר טובל, כל הכבוד, אבל עדיין ושרץ בידו, הרבה מהם ממשיכים מתחת לרדאר לשדר בוז אליו ולבנו ממשיך דרכו, גם לדבר עם תלמידים שאנחנו מורמים מעם, ומרן מתאים לדלת העם, ולא נדבר על כמה מהם שמתעלמים ממנו באופן מובהק ושיטתי, כאילו לא היה ולא נברא, ואם כבר יזכירוהו יחלקו באופן "שיטתי". אין רשות לאף אחד בעולם יהיה מי שיהיה להחליש את כח פסיקותיו שאין שני לו בפער, כרחוק מזרח ממערב. וגם מי שירצה לכסות את אור השמש זה ענין של זמן שהוא ימחק ותורתו מרן תישאר לנצח. הלכה זה ענין של מציאות, לא של צדקות, יראת שמים, חסידות, וכדו' ועל עובדות, ועל יביע אומר, א"א להתווכח, וחבל על הזמן.
זוהי דעתנו בכ"א, ומקבל שיש אחרים שרואים הכל מזוית אחרת, כמו שיש להבדיל שמאלנים ולהבדיל אא"ה גם חמסניקים... טבעו של כל אחד להמשיך בד"כ את הדרך שגידלוהו מקטנותו.
ישנם שמקבלים הכל בסלחנות, ומיתממים, והאמת היא שבלבם הם לא מעריכים את מרן זיע"א, לפחות כפי דרגתו האמיתית, כי מי שזכה להדבק במרן, לא יכול לסבול זלזול בו, ובצדק גמור. וזו הדרך הנכונה כלפי כל מי שגדול, אבל גם כלפי מרן, ובעיקר כלפיו! ואיני מדבר על לחלוק בהלכה, אלא על בוז אמיתי שניכר מבין ריסי העיניים.
אף אחד אצל האשכנזים לא ידבר על החזו"א הסטייפלר והרב שך, לא יעלו מאומה על דל שפתותיהם, ואף לא יקרצו בעיניהם, ואם יעלו איזה מחשבות סוררות נגדם יבטלום מהר כעפרא דארעא. ומה שאמרו זה הלכה למשה מסיני. כולם חלים ורועדים מפניהם. באיזה כבוד והדר אמיתי יזכירו אותם. כך נאה להם, וכך צריך להיות נאה לנו, אבל מה נעשה שהרבה מהציבור הספרדי "בני התורה" לפני דור או שנים הושפע מאותם שלא הכירו את מרן והיו בזים לו בצורה מבהילה. ממש ממש! הארס מחלחל ולכן הדברים נראים אחרת.
הרבה מן הכאב הוא על התנועה הקדושה שמרן הקים בעמל וביזע, כמה מחייו מסר עליה, לא יאומן כי יסופר, ובאים רבנים גדולים ודגולים שמנצלים את הבמה המכובדת שבנה אותה הענק שבענקים, ומנחילים דרך נגד רצונו דעתו והשקפותיו והלכותיו. אילו היה חי היה שמח בזה? מי שהכיר את מרן יודע.
אין לך עוד גדול כמותו שכ"כ מבזים אותו ואת שיטתו, מי בנגלה ומי בנסתר, מי במפורש ומי בקפיצת ידים ורגלים, ובקריצת עיניים, אבל המסר העלוב עובר לתלמידים. זה המצב בציבור הספרדי לצערנו הרב מאוד, ומי שמתעלם מהמפורסמות, לא יעזור שנטיף לו מוסר, הוא יעדיף להסתכל על תלמידי מרן כמוטים וכחסרי דעת. אשרי מי שזכה, ומי שלא זכה אולי עוד יזכה. הלוואי.
נתנחם בעובדה שככל שעובר הזמן יותר ויותר בחורי ישיבות ואברכים, בני תורה מובהקים, דבקים בו ובתורתו, ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים. זכותו תגן עלינו אמן.
 
אני אומר לאנשים תמיד, במקום לקטר ולקטרג , תפעלו ותעשו.

אבל יש דבר שבאמת אני לא יכול לעצור במילים, כי זה לא רק נסיון השתלטות, אלא גם נסיון דחיקה והכתבה לעקור את מורשתו של מרן זצ"ל.
ובמה דברים אמורים?
לפני תקופה קצרה, קרא אחד מראשי הישיבות שהצטרפו לתנועה לאחרונה, לראש אחד הארגונים הגדולים ההולכים בתורת מרן זצ"ל, והורה לו לשנות כיוון ולהורות לאברכים ללכת אחר תורת הגרב"צ אבא שאול. וגם העיר לו על זה שהוא הולך עם ציציות בפנים.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אתה לא חושב שהתבלבלת קצת?
לץ! מצאת מה לתפוס?!
זה משל והודגש במילה להבדיל, ושלש נקודות, להמחשה ברורה של הענין עד כמה מה שמכניסים לאדם בקטנותו (בנמשל, כשהולך בתום של ילד לישיבה קטנה ומנוצל ע"י כמה מנחילי השקפה למיניהם, עם פרצוף רציני ומקומט) מחלחל גם נגד הצדק וההגיון הפשוט.
 
שיחת חג ייחודית עם מנהיג עולם התורה חבר נשיאות מועצחה"ת מרן ראש הישיבה הגר"א סלים שליט"א
תגזים, ואחר כך תתלונן.
יש לך מכולת לתארים? יש מבצע לפני פסח?

נ.ב. פשוט שלא באתי להוריד מכבוד הגאון ראש הישיבה שליט"א כי הוא זה.
 
מדברי @ניסן נתיב במק"א:
(אני מעתיק כי אני מסכים לכל מילה, אין עניין לטמון את הראש בחול...)

לא מסכים עם כל האמור, אבל לא אכנס לדיון
אבל העניין הוא לא תלמידי הרב סאלים או תלמידי הרב מאיה
ש"ס בהודעות הרשמיות, ובעיתון הדרך הכתירה את הרב סאלים ואת הרב מאיה בתואר "מו"ר"
בכינוס הפרטי הביאו את הרב מאיה והרב סאלים,
בהתייעצות על הגיוס אריאל אטיאס עלה למעונם של הרב מאיה והרב סאלים,

זה משהו מסוים שאריה דרעי מנסה לייצר...
 
חזור
חלק עליון