בירור השגת מרן שליט"א על האור לציון חלק א' בענין ברכת נפשות על צירוף מזונות ושהכל

כתב בילקוט יוסף ח"ג עמ' ת"פ על דברי האור לציון ח"א סי' י"ט

1732170788618.png

וראיתי לכמה ת"ח שהקשו על מרן שליט"א שדבריו צע"ג, א. שראיה זו הביאוה כמה אחרונים, שזכה לכוין להם האור לציון. ב. שהרי ראיית האור לציון היא 'מסוף' דברי מרן השו"ע שמברך בנ"ר, ובזה כן קי"ל כמרן

1732170954497.png

1732170997109.png



אשמח אם החברים היקרים יאירו עיני בדברי קדשו של מורינו שליט"א, 'דלכאורה' צדקו דברי המשיבים, ונצדק קודש.
 
גם אם אתה צודק בדגש על גם תעיין למרן זיע"א ביביע אומר ח"א ס יב, שהביא להקת אחרונים שפוסקים שלא יברך ואפי' שיש כנגדם רוב פוסקים שסוברים שכן יברך, חיישנן לסב"ל אפי' במקום רבים
 
גם אם אתה צודק בדגש על גם תעיין למרן זיע"א ביביע אומר ח"א ס יב, שהביא להקת אחרונים שפוסקים שלא יברך ואפי' שיש כנגדם רוב פוסקים שסוברים שכן יברך, חיישנן לסב"ל אפי' במקום רבים
לא דנתי הלכה 'למעשה'. דנתי על עצם הדחייה של הראיה.
אם אכן זו ראיה - יוצא שכך דעת מרן השו"ע וכל האחרונים שהסכימו לזה, וא"כ המשקל כאן משתנה.
צריך לדון אחרת בסוגיא זו אם אכן זו ראיה שאין לה דחיה.
 
אם אכן זו ראיה - יוצא שכך דעת מרן השו"ע וכל האחרונים שהסכימו לזה, וא"כ המשקל כאן משתנה.
לכאורה ראייתו נדחית לפי מה שכתב מרן
כי כל ראייתו הייתה שחייב להעמיד את דברי מרן השו"ע שגם אם אכל כזית מכל התערובת אע"פ שאין בו כזית בכדי אכילת פרס חזי לאיצטרופי לברך בסוף בנ"ר, ומה שכתב שא"א לדחות שיש הבדל בין אם מעורב הכל בגוש אחד לבין לא, משום שקשה שלמה יברך בתחילה בורא מיני מזונות ומבואר שהדגן מחמת חשיבותו לא בטל ולפיכך יברך בנ"ר עכ"ד

ומרן בחזו"ע ברכות כתב
1732178636343.png
ושו"ר ראיתי ביביע אומר שכתב עוד לתרץ
1732179127614.png
 
חזור
חלק עליון