• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

ראיתיו אף קודם להעלאת השאלה בפורום, אך הא גופא לא הבנתי, שמה שאינו יו"ט מה"ת, מוכרח בלא"ה, וכמו שביארתי קודם לכן, והטעם שרבנן גזרו דלהוי יו"ט, לא נתבאר בביצה.


צר לי, אך לא הבנתי כיצד אתם רואים בדברי רבא שהטעם הוא 'כדי לא לזלזלו ביה', מדברי רבא מבואר דבר אחד, שלאחר החורבן, לא ביטלו את הדין שאם באו לאחר מנחה נוהגין שני ימי ר"ה, על אף שמקבלין את העדות לאחר מנחה ונקבע יו"ט ביום ל', מ"מ צריך לנהוג קדושה גם ביום ל"א (כלומר, להיפך מקודם החורבן, שהיה יום ל"א עיקר, ויום ל' מדרבנן). והאיך מבואר מזה, שהטעם הוא כי היכי דלא לזלזלו ביה.


חזור
חלק עליון