אדם שיושב במקום פתוח מאימתי נחשב שינוי מקום לעניין ברכה
בירושלמי מבואר שאם אכל במזרחה של תאנה ואחר כך במערבה של תאנה צריך לחזור ולברך
והבית יוסף נסתפק בכוונת הירושלמי האם מזרח וממערה הכוונה שלא רואה מקומו אבל אם רואה מקומו אינו מברך או דלמא דוקא בתוך ארבע אמות
והבית יוסף נוקט כהצד הראשון שכל זמן שרואה מקומו נחשב אותו מקום
ולכן מקום פתוח כל זמן שרואה מקומו הראשון אינונחשב שינוי מקום.
בירושלמי מבואר שאם אכל במזרחה של תאנה ואחר כך במערבה של תאנה צריך לחזור ולברך
והבית יוסף נסתפק בכוונת הירושלמי האם מזרח וממערה הכוונה שלא רואה מקומו אבל אם רואה מקומו אינו מברך או דלמא דוקא בתוך ארבע אמות
והבית יוסף נוקט כהצד הראשון שכל זמן שרואה מקומו נחשב אותו מקום
ולכן מקום פתוח כל זמן שרואה מקומו הראשון אינונחשב שינוי מקום.