כתב הלקט יושר בשם רבו התרומת הדשן (דרשה על המועדים, בפר' במדבר) שפסח, שבועות, סוכות ושמיני עצרת - כנגד ארבעת הדגלים:
פסח - כנגד יהודה, שנאמר ביציאת מצרים "היתה יהודה לקדשו",
שבועות - כנגד ראובן, שהלך בימי קציר חיטים ומצא דודאים,
סוכות, חג האסיף - כנגד יוסף, [אולי מוסיף שנאמר "אסף ה' את חרפתי"],
שמיני עצרת - כנגד דן, כי דן נולד בזכות שרחל רצתה לזכות בבנים, וממילא הוא קשור ליוסף.
ואולי אפשר להוסיף, שבתרגום יונתן (ב, ח) כתב, שעל הדגל של אפרים [יוסף] היה כתוב [בארמית] "וענן ה' עליהם יומם בנסעם מן המחנה",
וזה מתאים עם ענני הכבוד, שלזכרם התורה ציוותה על סוכות.
מיהו כעת חשבתי לפקפק שיתכן שזה הענן שמלפניהם, וסוכות זה בזכות העננים שמצידיהם ועליהם,
ויל"ד בזה בדברי הגר"א והפסוק בנחמיה שגם בחטא העגל נשאר הענן.
פסח - כנגד יהודה, שנאמר ביציאת מצרים "היתה יהודה לקדשו",
שבועות - כנגד ראובן, שהלך בימי קציר חיטים ומצא דודאים,
סוכות, חג האסיף - כנגד יוסף, [אולי מוסיף שנאמר "אסף ה' את חרפתי"],
שמיני עצרת - כנגד דן, כי דן נולד בזכות שרחל רצתה לזכות בבנים, וממילא הוא קשור ליוסף.
ואולי אפשר להוסיף, שבתרגום יונתן (ב, ח) כתב, שעל הדגל של אפרים [יוסף] היה כתוב [בארמית] "וענן ה' עליהם יומם בנסעם מן המחנה",
וזה מתאים עם ענני הכבוד, שלזכרם התורה ציוותה על סוכות.
מיהו כעת חשבתי לפקפק שיתכן שזה הענן שמלפניהם, וסוכות זה בזכות העננים שמצידיהם ועליהם,
ויל"ד בזה בדברי הגר"א והפסוק בנחמיה שגם בחטא העגל נשאר הענן.