• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

בעניין להדליק נר שבידו מנר שבידה המובא בשם היד אליהו לובלין והנכתב בזה בספר טהרת הבית.

נוריאל

Well-known member
בטהרת הבית במשמרת הטהרה חלק ב סימן יב עמוד קה(קח בנד"מ) כתב וז"ל:
והפתחי תשובה סק"ג כתב בשם יד אליהו מלובלין הנ"ל[סוף סימן סה], שגם להדליק נר מנר אסור. וכן כתב בשמו בבן איש חי([שנה ב'] פרשה צו אות כב) וזה אינו מפורש שם.
נ.ב - כן הקשה השואל בספר קנה בשם(בראנדסופר) סימן פו על הפת"ש שהביא כן בשם היד אליהו והשיב הקנה בושם שם שאין כוונת היד אליהו לדמות לגמרי למשנה דמכשירין אלא כוונתו שההבל דינו שמחבר והוי כנגיעה וא"כ ה"ה לעניין להדליק נר מנר שבידה ע"כ.
וכן בקובץ בית ועד לחכמים(קובץ תשרי תשס"ט) הקשה כן הרב יחזקאל שרגא שטין ותירץ כדברי הקנה בושם מדיליה.

עוד כתב בטהרת הבית שם וז"ל:
(ושוב ראיתי במפתחות שבסוף שו"ת יד אליהו, שהזכיר דין זה)
נ.ב- לפום ריהטא לא מצאתי כן במפתחות שביד אליהו רק שבמפתחות לסימן סה הנ"ל נכתב בסופו וז"ל:
ושם אם האש'[ה] מחזק'[ה] הנר אם יכול הבעל להדליק ממנו
ומסתימת לשון הכותרת של השאלה אפשר אולי להבין שדן בכל אופן גם בהדלקת נר מנר, אך זה לא מוכרח ולכאורה כוונתו למה שמבאר בסוף התשובה בגוף הספר לעניין חימום הטבק לשתות ממנו[שמדליק הטבק].
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון