לכאורה יש לשאול מדוע היה אליעזר ארור הלא מבואר שהיה שליט ביצרו כמו אברהם אבינו ומה ארור שייך בו ומדוע לאחר שחזר עם רבקה חזר לברוך
ושמעתי [מהגרב''ש] לבאר בזה עפ''י יסוד של ר' ישראל שיש שתי בחינות כבישת היצר ויש סילוק היצר כמדומני וביאור הדברים שיש דרגה תחתונה [שהיא גדולה מאד] והיא כבישת היצר דהיינו ששולט ביצרו דהיינו שהיצר לא מצליח להעביר אותו בעבירות בדברים שהם במסלול דהינו דברים שהוא מוכן להם אבל יש סילוק היצר שאפילו שמגיע לאדם ניסיון שלא כסדר דהיינו שלא מתוכנן הוא מצליח לעמוד בו.
ואליעזר היה שולט ביצרו בדברים שהם כסדר אבל כאשר הגיע ניסיון שלא כסדר כמו שמיד שהגיע עקידת יצחק מבואר במדרש שהוא רב עם ישמעאל מיהו היורש וכאן אברהם ראה שהגיע ניסיון שלא כסדר לא עמד בו ולכן ראה שהוא ארור ואיפה גילה אברהם שיצא אליעזר מהארור כאשר הלך להביא שידוך ליצחק ואל נתחשב שיש לו בת והלך במס''נ מיד יצא מהארור כיון שכאן היה ניסיון שלא כסדר ועמד בו.
ושמעתי [מהגרב''ש] לבאר בזה עפ''י יסוד של ר' ישראל שיש שתי בחינות כבישת היצר ויש סילוק היצר כמדומני וביאור הדברים שיש דרגה תחתונה [שהיא גדולה מאד] והיא כבישת היצר דהיינו ששולט ביצרו דהיינו שהיצר לא מצליח להעביר אותו בעבירות בדברים שהם במסלול דהינו דברים שהוא מוכן להם אבל יש סילוק היצר שאפילו שמגיע לאדם ניסיון שלא כסדר דהיינו שלא מתוכנן הוא מצליח לעמוד בו.
ואליעזר היה שולט ביצרו בדברים שהם כסדר אבל כאשר הגיע ניסיון שלא כסדר כמו שמיד שהגיע עקידת יצחק מבואר במדרש שהוא רב עם ישמעאל מיהו היורש וכאן אברהם ראה שהגיע ניסיון שלא כסדר לא עמד בו ולכן ראה שהוא ארור ואיפה גילה אברהם שיצא אליעזר מהארור כאשר הלך להביא שידוך ליצחק ואל נתחשב שיש לו בת והלך במס''נ מיד יצא מהארור כיון שכאן היה ניסיון שלא כסדר ועמד בו.
