• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

השב להודעה

בילקוט יוסף אבלות [הישן, תשס"ז עמ' תפ"ח] פסק בסכינא חריפא שאין לבת לומר קדיש בשום מקום ושכך מנהג הרפורמים וכו'

[ATTACH=full]29002[/ATTACH]



לעומת זאת, בחזו"ע אבלות א עמ' שנ"ו פסק שמותר לבת לומר קדיש בביתה עי"ש.


ואי מהא לא איריא, דהחזו"ע נכתב לאחר הילקוט יוסף הנ"ל.


אולם בילקוט יוסף ארבע תעניות [שנת תשע"ט] עמ' תתי"ד חזר על ההלכה הנ"ל מהילקוט יוסף, ולא הזכיר מדברי החזו"ע.


וכאן יש לשאול. א. האם למעשה דעת מרן שליט"א שאין היתר לבת לומר קדיש או שיש לה היתר.

ב. אם נאמר שמסתבר מאוד שיקבל את פסק אביו זצ"ל - הרי כתב בתחלה שזה מנהג רפורמים, אז האם שייך חזרה בכזה פסק, שכעת כיון שאביו זצ"ל פסק שמותר - זה כבר לא נחשב מנהג רפורמים ומותר?


חזור
חלק עליון