• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

גבולות ההיתר "שומר פתאים ה"

האם ההיתר להקל על סמך הכלל "שומר פתאים ה'", כפי שהובא בהקשר של עישון על ידי מרן בשו"ת יחוה דעת (ח"ה סימן לט), עדיין תקף בעידן בו הסכנות הבריאותיות של עישון מוכחות מדעית? כיצד ניתן לקבוע את גבולות ההיתר הזה, במיוחד לנוכח הסכמה הרפואית הרחבה לגבי נזקי העישון?

ומה הגבולות המדויקים של כלל זה
 
האם ההיתר להקל על סמך הכלל "שומר פתאים ה'", כפי שהובא בהקשר של עישון על ידי מרן בשו"ת יחוה דעת (ח"ה סימן לט), עדיין תקף בעידן בו הסכנות הבריאותיות של עישון מוכחות מדעית? כיצד ניתן לקבוע את גבולות ההיתר הזה, במיוחד לנוכח הסכמה הרפואית הרחבה לגבי נזקי העישון?

ומה הגבולות המדויקים של כלל זה
מרן זיע"א היה נגד העישון באופן מוחלט כמו שהיה מדבר בשיעורים , והיה מספר איך עזר לחמיו להפסיק לעשן , וכן רואים זאת בספרו הליכות עולם חלק א ועוד מקומות .
 
אבל גם מרן התיר עישון וגם האגרות משה ומציינים שאפילו שהרפואים אומרים שזה מזיק באופן ודאי למרות זאת כיון שזה דבר שדשו בו רבים שומר פתאים ה' והיום משתנה המצב וכמעט חצי מארצות הברית יש ליגליזציה מה שלא היה בזמן האגרות משה והמצב השתנה והיחס הכללי משתנה וכן בקנדה הדבר מותר ומעניין מה פוסקי ההלכה שם אומרים שאצלם זה דבר שבשגרה
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון