• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

גזירת בד לפני תפירה בתשעת הימים

מרפסן איגרי

Well-known member
נשאלתי לפי מה שפסק בש"ע שיש לאסור לתפור בגד חדש מר"ח, האם מותר רק לחתוך בגדים לפי גזרה, ואחר ט"ב לתפור.
מצד אחד אפשר לומר שאין זה תפירה, וכמו שהתירו הפוסקים לטוות חוטים.

מצד שני, זו התחלת מלאכת התפירה, ומה שהתירו בטווית חוטים כתב הב"י בשם התרומת הדשן דלא דמי לתיקון השתי שהוא בתחלת אריגת הבגדים ואיכא שמחה בדבר מה שאין כן בחוטי התפירה.

כלומר, תחילת התפירה יש בה שמחה משום שתופר בגד חדש. אבל במלאכת הטוויה אין שמחה.
א"כ כין שגזירת הבד לפני התפירה זו השלב הראשון של תפירת בגד, יש בזה שמחה של תפירת בגד חדש.
 
מצאתי במעין אומר ובאשרי האיש שכתבו בשם מרנן שמותר לחתוך (הר"ת באשרי האיש האוה"ל הוא רשימות של אחד מתלמידיו)

אמנם ראיתי שהג"ר נתן בן סניור וכן הג"ר שמואל קמנצקי פסקו כמו שכתב בס"ד, שכיון שזה התחלת התפירה יש לאסור.
 

קבצים מצורפים

חזור
חלק עליון