מרפסן איגרי
Well-known member
נשאלתי לפי מה שפסק בש"ע שיש לאסור לתפור בגד חדש מר"ח, האם מותר רק לחתוך בגדים לפי גזרה, ואחר ט"ב לתפור.
מצד אחד אפשר לומר שאין זה תפירה, וכמו שהתירו הפוסקים לטוות חוטים.
מצד שני, זו התחלת מלאכת התפירה, ומה שהתירו בטווית חוטים כתב הב"י בשם התרומת הדשן דלא דמי לתיקון השתי שהוא בתחלת אריגת הבגדים ואיכא שמחה בדבר מה שאין כן בחוטי התפירה.
כלומר, תחילת התפירה יש בה שמחה משום שתופר בגד חדש. אבל במלאכת הטוויה אין שמחה.
א"כ כין שגזירת הבד לפני התפירה זו השלב הראשון של תפירת בגד, יש בזה שמחה של תפירת בגד חדש.
מצד אחד אפשר לומר שאין זה תפירה, וכמו שהתירו הפוסקים לטוות חוטים.
מצד שני, זו התחלת מלאכת התפירה, ומה שהתירו בטווית חוטים כתב הב"י בשם התרומת הדשן דלא דמי לתיקון השתי שהוא בתחלת אריגת הבגדים ואיכא שמחה בדבר מה שאין כן בחוטי התפירה.
כלומר, תחילת התפירה יש בה שמחה משום שתופר בגד חדש. אבל במלאכת הטוויה אין שמחה.
א"כ כין שגזירת הבד לפני התפירה זו השלב הראשון של תפירת בגד, יש בזה שמחה של תפירת בגד חדש.