כתב הרמ"א (סי' תקפא ס"א) שהש"ץ לסליחות וימים נוראים יהיה בן שלשים. וביאר המשנ"ב (סקי"ב) שאז ראוי בן לוי לעבודה, ותפילה היא כנגד עבודה [וגם משום שאז לבו נשבר ונדכה]. והדרכי משה כתב שהש"ץ יהיה בן כ"ה, וביאר השעה"צ ס"ק כא שמאז ילמד סדר התפילה וכו', כמו שבן לוי מתחיל ללמוד עבודתו מגיל כ"ה, וסיים שכן מוכח בכלבו.
ויש להעיר שבשעה"צ ס"ק כב כתב שהמקור לכל דברי הכל בו הוא הארחות חיים, והעתיק ממנו שצריך שיהיה מבן כ"ה, ומצווה מן המובחר שיהיה בן שלשים, עכ"ד. ואם כן זהו דבר אחר, שראוי שיהיה בגיל שבן לוי לומד שהוא כ"ה, ולכתחילה מגיל שלשים שאז בן לוי עובד, וצ"ע.
ויש להעיר שבשעה"צ ס"ק כב כתב שהמקור לכל דברי הכל בו הוא הארחות חיים, והעתיק ממנו שצריך שיהיה מבן כ"ה, ומצווה מן המובחר שיהיה בן שלשים, עכ"ד. ואם כן זהו דבר אחר, שראוי שיהיה בגיל שבן לוי לומד שהוא כ"ה, ולכתחילה מגיל שלשים שאז בן לוי עובד, וצ"ע.