• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

דברי שלום - למרן הגר"ש כהן זצוק"ל

עברתי מעט על הספר ובאמת רוב ככל ההלכות שראיתי כמו דעת רבינו הגדול גם נגד הגאון בן איש חי, כגון וידוי בין התקיעות שלא היה אומר גם בהרהור, אוסר סדינים הזזים ברוח, ועוד ועוד, אולי רק לגבי מי ששכח המלך המשפט פסק דלא כמרן רבינו זצ"ל
 
עברתי מעט על הספר ובאמת רוב ככל ההלכות שראיתי כמו דעת רבינו הגדול גם נגד הגאון בן איש חי, כגון וידוי בין התקיעות שלא היה אומר גם בהרהור, אוסר סדינים הזזים ברוח, ועוד ועוד, אולי רק לגבי מי ששכח המלך המשפט פסק דלא כמרן רבינו זצ"ל
ממה שהספקתי להכיר את כבודו אם זה לא ב'אוצר' לוקח לכבודו זמן להשיג...
הפעם יצא זריז- נשכר
חזק וברוך
 
ממה שהספקתי להכיר את כבודו אם זה לא ב'אוצר' לוקח לכבודו זמן להשיג...
הפעם יצא זריז- נשכר
חזק וברוך
ע"ז נאמר לעולם אל ימנע אדם עצמו מביהמ"ד אפי' שעה אחת
ישבתי באיזה בית מדרש ופתאום מישהו בא והניח הספר לידי
 
אולי רק לגבי מי ששכח המלך המשפט פסק דלא כמרן רבינו זצ"ל
יש להוסיף, שבקובץ המצורף ס"ל שאין לענות על סליחות דרך הרדיו.

אגב - מי כתב את ההערות? ומי הם "כתבי בני ביתו"? האם הרב ע"ה עבר והגיה את החומר?
 
מה שראיתי מקופיא בקובץ המצורף פה, שהתעלמו מילקו"י.
מסתמא יתעלמו...
מענין מה שראיתי ב'משפחה' שכתוב שם שהי נגד מניני מכוונים עפ"י הקבלה וכך היתה דעת אביו, ולכאו' אביו גופא היה מכוין, ור"י עוז והדר שע"י פורת יוסף
אם מישהו ראה מה טעמו שם ויוכל לכתוב אשמח...
 
רק לגבי מי ששכח המלך המשפט פסק דלא כמרן רבינו זצ"ל
אולי יעיין כת"ר שוב בספר כי לפי מה שנזדמן לידי הספר בשבת עלה לי כמה וכמה וכמה חילקי דינים ואכמ"ל
אם כי הזכירו תמיד גם דעת מרן ז"ל בהערות והדגישו שאין לסמוך באופן כללי כי לא יצא תחת ידו
 
מסתמא יתעלמו...
מענין מה שראיתי ב'משפחה' שכתוב שם שהי נגד מניני מכוונים עפ"י הקבלה וכך היתה דעת אביו, ולכאו' אביו גופא היה מכוין, ור"י עוז והדר שע"י פורת יוסף
אם מישהו ראה מה טעמו שם ויוכל לכתוב אשמח...
אולי יעיין כת"ר שוב בספר כי לפי מה שנזדמן לידי הספר בשבת עלה לי כמה וכמה וכמה חילקי דינים ואכמ"ל
ראה כאן במצורף
 

קבצים מצורפים

  • חכם שלום אודות מנייני מכוונים.pdf
    60.9 KB · צפיות: 20
ראה כאן במצורף
אביו מחילה היה מכוין מכיון שעל דעת כך היה התרומה של התורם יוסף אברהם שלום ואח"כ שנחרבה הישיבה פסק מלכוין מכיון שלדעתו היה כל מיני סתירות בסידור הרש"ש וכו' וידוע שכל סידור הרש"ש של ר' אפרים מלא הגהות והרחיבו בזה בניו בעלון של הידברות שיצא במיוחד לאחר הפטירה יעו"ש
 
אביו מחילה היה מכוין מכיון שעל דעת כך היה התרומה של התורם יוסף אברהם שלום ואח"כ שנחרבה הישיבה פסק מלכוין מכיון שלדעתו היה כל מיני סתירות בסידור הרש"ש וכו' וידוע שכל סידור הרש"ש של ר' אפרים מלא הגהות והרחיבו בזה בניו בעלון של הידברות שיצא במיוחד לאחר הפטירה יעו"ש
מעניין
 
אביו מחילה היה מכוין מכיון שעל דעת כך היה התרומה של התורם יוסף אברהם שלום ואח"כ שנחרבה הישיבה פסק מלכוין מכיון שלדעתו היה כל מיני סתירות בסידור הרש"ש וכו' וידוע שכל סידור הרש"ש של ר' אפרים מלא הגהות והרחיבו בזה בניו בעלון של הידברות שיצא במיוחד לאחר הפטירה יעו"ש
עי' בפנים הספר עמ' כב' שאביו היה מתנגד לכוונות ברוב עם דנפיק חורבא, אבל בינו לבין עצמו ודאי שהיה מכוין
 
עי' בפנים הספר עמ' כב' שאביו היה מתנגד לכוונות ברוב עם דנפיק חורבא, אבל בינו לבין עצמו ודאי שהיה מכוין
לא היה מכוין עיין בעלון שהוציאו הידברות לאחר פטירתו כך סיפרו שם בניו ועוד קיבלתי מתלמידי מרן רה"י זצוק"ל שהחכם היה מוחה כשהיה רואה שמכוונים בגלוי בחופה או בברית וכו' ופעם פגש את הגר"ש דרזי זצוק"ל ושאל אותו איך הוא מכוין הרי יש סתירותוקושיות וכו' ענה לו אני ישבתי אותם
 
חזור
חלק עליון