כלל גדול מאוד כתב החיד"א על דבריו שהרבה לא יודעים וחושבים שמה שהעתיק בספריו זה דעתו להלכה וזה לא נכון
שו"ת יוסף אומץ סימן פב
והנה נסתפק הגאון מהר"ר ליב ז"ל בספרו הבהיר שאגת אריה סימן ק"ו אם הנשים שתוקעות שופר ונוטלות לולב אם מותר להוציא שופר או לולב לרשות הרבים לצרכן. והשיב תשובה שלימה והוכיח דאין להוציא שופר או לולב לרה"ר בי"ט בשביל הנשים ורמזתי דבריו במחזיק ברכה בסימן זה. כי כן ארחות חיים להגיד לאדם חידושי האחרונים והמעיין עיניו יחזו כי אני הדל לא עמדתי בענין אלא אגב רהטאי נשים בציון להורות מורה מקום וכן ארחות הרב כנה"ג והרב יד אהרן וכמו שכתבתי בריש קונטריס מחזיק ברכה ויען כי ראיתי שמביאים ראיה ממה שכתבתי סברא זו זאת היתה לי לדוד בשנותו כי כל עוד שאיני כותב וכן עיקר או כיוצא בה האות שלא עמדתי בענין עד שידי מגעת. ואין להביא ראיה על סבר יוסף וק"ו שאין הכרעתי מכרעת. והוו מילייא פייגן בלא דעת. רמוז חסרי חסר קובעת.
וגם מצורף מה שכתב בהקדמת ספרו מחזיק ברכה
שו"ת יוסף אומץ סימן פב
והנה נסתפק הגאון מהר"ר ליב ז"ל בספרו הבהיר שאגת אריה סימן ק"ו אם הנשים שתוקעות שופר ונוטלות לולב אם מותר להוציא שופר או לולב לרשות הרבים לצרכן. והשיב תשובה שלימה והוכיח דאין להוציא שופר או לולב לרה"ר בי"ט בשביל הנשים ורמזתי דבריו במחזיק ברכה בסימן זה. כי כן ארחות חיים להגיד לאדם חידושי האחרונים והמעיין עיניו יחזו כי אני הדל לא עמדתי בענין אלא אגב רהטאי נשים בציון להורות מורה מקום וכן ארחות הרב כנה"ג והרב יד אהרן וכמו שכתבתי בריש קונטריס מחזיק ברכה ויען כי ראיתי שמביאים ראיה ממה שכתבתי סברא זו זאת היתה לי לדוד בשנותו כי כל עוד שאיני כותב וכן עיקר או כיוצא בה האות שלא עמדתי בענין עד שידי מגעת. ואין להביא ראיה על סבר יוסף וק"ו שאין הכרעתי מכרעת. והוו מילייא פייגן בלא דעת. רמוז חסרי חסר קובעת.
וגם מצורף מה שכתב בהקדמת ספרו מחזיק ברכה
