חשוב לציין שכל הנידון של הברכה במסיבות וכפי שפסק מרן
היינו רק מתי שהמשתתפים לא היו בבית הכנסת בערבית ולא יצאו ידי חובת התקנה של חז"ל להדליק במקום שיש רבים
וכמו שמרן כתב גבי בית כנסת שיש בו אנשים שכבר התפללו ודן האם צריך י' שלא התפללו או סגי ברוב
ולכא' מה לי שכבר התפללו והדליקו במק"א סו"ס נמצאים הכא וידליקו שוב
מבואר שלא שייך להדליק פעמיים מחיוב זה וה"ה למסיבות
שכל היכא שכל המשתתפים כבר היו בבית כנסת וקיימו את ההדלקה אין להם להדליק שוב בברכה
מצ"ב דברי מרן בזה ומו"מ שדן שם
הצג קובץ מצורף 29403