בתורה כתוב לא תשחית את עצה, האם איסור דבל תשחית דאורייתא שייך גם במי ששובר חפצים או קורע את חליפתו סתם.
כי ברמב"ם בספר המצוות מצוה נז משמע שהוא מן התורה שכ' שהזהירנו מהשחית האילנות... וכן כל הפסד נכנס תחת לאו זה כגון מי שישרוף בגד לריק או ישבור כלי גם כן עובר משום לא תשחית ולוקה.
ומאידך הרמב"ם בהל' מלכים פ"ו הלכה י כ' "ולא האילנות בלבד אלא כל המשבר כלים וקורע בגדים והורס בניו....עובר בלא תשחית ואינו לוקה אלא מכת מרדות מדבריהם" מבוא יוצא מדבריו שהוא איסור דרבנן.
רק יש לראות שאם קורע בגד בחמתו יש בו גם חשש דהוי כעובד ע"ז, שבת קה ע"ב.
כי ברמב"ם בספר המצוות מצוה נז משמע שהוא מן התורה שכ' שהזהירנו מהשחית האילנות... וכן כל הפסד נכנס תחת לאו זה כגון מי שישרוף בגד לריק או ישבור כלי גם כן עובר משום לא תשחית ולוקה.
ומאידך הרמב"ם בהל' מלכים פ"ו הלכה י כ' "ולא האילנות בלבד אלא כל המשבר כלים וקורע בגדים והורס בניו....עובר בלא תשחית ואינו לוקה אלא מכת מרדות מדבריהם" מבוא יוצא מדבריו שהוא איסור דרבנן.
רק יש לראות שאם קורע בגד בחמתו יש בו גם חשש דהוי כעובד ע"ז, שבת קה ע"ב.