האם מותר לעלות למירון השנה - הלכתית?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
יש לדון הלכתית, האם מותר לעלות למירון השנה מצד גדרי פיקוח נפש, וכניסה למקום שהו ספק פיקו"נ, ואם אסור מאי שנא י' באייר וי' בסיון מי"ח באייר?

(אא"כ יש איום מצד הישמעלים על יום ל"ג בעומר עצמו - מה שלא שמענו)
 
יש לדון הלכתית, האם מותר לעלות למירון השנה מצד גדרי פיקוח נפש, וכניסה למקום שהו ספק פיקו"נ, ואם אסור מאי שנא י' באייר וי' בסיון מי"ח באייר?

(אא"כ יש איום מצד הישמעלים על יום ל"ג בעומר עצמו - מה שלא שמענו)
לענ"ד, יש לחלק בין ציבור ליחיד, כאשר על הציבור יתכן שיש סכנה וחשש פיקו"נ.
אך ליחיד בוודאי שאין בזה חשש פיקו"נ (בינתיים לא היה שום נזק אנושי אף לא פציעות מהירי על מירון, כמו"כ בניגוד לחמאס חיזבוללה רשמית לכה"פ מקפיד לא לירות על אזרחים אלא על חיילים בלבד). וכדאי הוא ר"ש לסמוך עליו בשעת הדחק.
 
האם מותר לעבור על דברי חכמים שאמרו שאסור לעלות למירון ???
יש מכתב של מרן הראש''ל שליט''א וכן כמה מחברי מועצת חכמי התורה
 
מצורף מכתב של הרב יצחק יוסף שליט"א (הרבנות הראשית).

יצא לי גם לשמוע בעניין את הרב בניהו שמואלי שהתבטא:
“אסור לעלות למירון. זו סכנת נפשות וחילול השם”

וכן את הרב מחפוד:
"רבי שמעון לא רוצה שיבואו. הלכה - זה סכנה ואין מה ללכת. יכול לקיים בביתו...אסור ללכת לשם'"

ועוד גדולים נוספים, וכולם מתבטאים בקנה אחד.
ואיני יודע היכן יש מקום כלל לפלפולים ולדיון "הלכתית"...
'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' זה ציווי דאורייתא, והוא קודם לכל מנהג ישראל, קדוש כל שיהיה.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240521_053136_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20240521_053136_WhatsApp.jpg
    302.9 KB · צפיות: 30
נערך לאחרונה:
אתמול היו במירון אלפים
ושלשום מאות אלפים
אדמורים רבנים ראשי ישיבות דינים ועוד ועוד.
ולא אמרו שאסור וזה סכנה אבל ממחר או מהיום זה
סכנה.
 
יש לדון הלכתית
זהו נידון שלא שייך לדון בו הלכתית,
כי לפני ההלכה, עליך לברר את מציאות העניין,
ובמציאות הדבר תראה שחלוקים בו הדעות,
בשיעורי השקפה,
לכן, כל מי שמגיע ואומר כאן דעה,
הוא מגיע מאיזשוהי נקודת השקפה,
ומכאן המחלוקות.
כן נלע"ד.
 
אתמול היו במירון אלפים
ושלשום מאות אלפים
אדמורים רבנים ראשי ישיבות דינים ועוד ועוד.
ולא אמרו שאסור וזה סכנה אבל ממחר או מהיום זה
סכנה.
אז מה הפשט? למה יום לפני מותר אלפים? ולמה בל"ג בעומר עצמו עדיין מותר למאות אנשים להיות שם? כשאין מיגוניות?
 
אז מה הפשט? למה יום לפני מותר אלפים? ולמה בל"ג בעומר עצמו עדיין מותר למאות אנשים להיות שם? כשאין מיגוניות?
כדאי לברר קודם את העובדות. מרחב מרון הוכרז ע"י צה"ל החל מהיום כשטח צבאי סגור, אין כניסה.
 
קודם כל אתמול לא היו שם אלפים, היו הרבה אנשים כמעט לא היה חניה אבל לא אלפים, אין לי תשובה מה היינו עושים אם היתה אזעקה ולא ראיתי שמישהו שם היה לחוץ מהענין, אבל בל"ג בעומר תפתח את ההר זה לא יהיה אלפים אלא עשרות אלפים, ואם רק ישמעו שריקה של הרוח ויחשבו שזה אזעקה כבר יהיה אסון מהלחץ ח"ו, לכן מוכרחים לסגור
 
אז מה הפשט? למה יום לפני מותר אלפים? ולמה בל"ג בעומר עצמו עדיין מותר למאות אנשים להיות שם? כשאין מיגוניות?
את זה גם אני שואל?
אתמול היו במירון אלפים
ושלשום מאות אלפים
אדמורים רבנים ראשי ישיבות דינים ועוד ועוד.
ולא אמרו שאסור וזה סכנה אבל ממחר או מהיום זה
סכנה. ?
אני באמת מתפלא עליך יצחק כהן הי"ו כבר פורסם לעייל מכתב של מרן הראש''ל שליט''א שאין לעלות למירון וזה אסור משום ונשמרתם אז אתה שואל על הרב למה הרב אוסר וודאי שצריך לומר שכנראה יש יותר התראות לימים שסביב לג בעומר
האמת שלא זכיתי להבין מעיקרא מה כל השרשור הזה האם יש איסור כן יש איסור לעבור על דברי חכמים ובפרט על דברי רבותינו שליט''א
 
תש"פ - קורונה
תשפ"א - אסון מירון מ"ה קדושים
תשפ"ב - ההר מוגבל ל16,000 איש [כולל שוטרים] ובאמצע היום נסגר ההר
תשפ"ד - חיזבללה

ר' שמעון מה קורה כאן????
פריצות ח"ו???
 
שמעתי באומרים לי בשם הרה''ג בניהו שמואלי שליט''א שאמר שזה בגלל האיפונים שנמצאים שם והסרטות שכל אחד מוציא שם את הפלא' וכדו' ה''י
 
אני באמת מתפלא עליך @יצחק כהן הי"ו........
האמת אחר התבוננות אני דן את כבודו לכף זכות משום ששורש נשמתך הוא רבי שמעון ויעיד על כך התמונה שחותמת את שמך
יצחק כהן היו
 
האמת אחר התבוננות אני דן את כבודו לכף זכות משום ששורש נשמתך הוא רבי שמעון ויעיד על כך התמונה שחותמת את שמך
יצחק כהן היו
לא הבנתם מה אני אומר
אני אומר שמה שונה יום ראשון האחרון לראשון הקרוב
שיום ראשון האחרון היו שם מאות אלפים
ואלו יום ראשון הקרוב יהיה ריק.

כידוע חובב את הישוב מירון
למרות שמשפחתי כהן

על זה אומר אותו חכם
מירון זה הפיתרון....

וקיצור מאי שונה???
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון