Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
נוֹרמָלִי
כהמשך להודעה הקודמת, כעת אביא הארות והערות להערות שכתבת למטה.שם הוא כתב להדיא שאין לעשות בכה"ג ס"ס?מדוע? אדרבה בחזו"ע הנז' האריך הרחיב לדחות ראית מהרי"ל דיסקין שהביא ראיה להתיר משעיר המשתלח כיעוי"ש, ואף המהרי"ל עצמו דחה ראיתו.ומסתימות דבריו נראה להדיא שאין דעתו כסברת ההו"א של המהרי"ל להתיר בזה.וא"כ אין שום סתירה בדבריו.לפום ריהטא יש לחלק בין הל' מתקן מנא להלכות קושר, דבמתקן מנא העיקר שם הוא כוונת האדם וזה גם מה שמחשיב זאת לכלי בעבורו, ולכן אם אין לו בו צורך ל"ה איסור, משא"כ בהל' קושר, עצם הקשירה היא האיסור, ולא אכפ"ל אם יזרוק אח"כ או לא, וכמו שהארכתי לכתוב בהודעות הקודמות כתגובה לדברי הרב [USER=2405]@אד יעלה[/USER] שרצה לחלק בזה.וזה כעין מה שהבאת בסוף דברים מהרב פראנק בהר צבי. ודפח"ח.
כהמשך להודעה הקודמת, כעת אביא הארות והערות להערות שכתבת למטה.
שם הוא כתב להדיא שאין לעשות בכה"ג ס"ס?
מדוע? אדרבה בחזו"ע הנז' האריך הרחיב לדחות ראית מהרי"ל דיסקין שהביא ראיה להתיר משעיר המשתלח כיעוי"ש, ואף המהרי"ל עצמו דחה ראיתו.
ומסתימות דבריו נראה להדיא שאין דעתו כסברת ההו"א של המהרי"ל להתיר בזה.
וא"כ אין שום סתירה בדבריו.
לפום ריהטא יש לחלק בין הל' מתקן מנא להלכות קושר, דבמתקן מנא העיקר שם הוא כוונת האדם וזה גם מה שמחשיב זאת לכלי בעבורו, ולכן אם אין לו בו צורך ל"ה איסור, משא"כ בהל' קושר, עצם הקשירה היא האיסור, ולא אכפ"ל אם יזרוק אח"כ או לא, וכמו שהארכתי לכתוב בהודעות הקודמות כתגובה לדברי הרב [USER=2405]@אד יעלה[/USER] שרצה לחלק בזה.
וזה כעין מה שהבאת בסוף דברים מהרב פראנק בהר צבי. ודפח"ח.