• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

האם ראוי לשיר שירים בכותל המערבי ?

אריק

New member
תופעה חדשה בכותל המערבי - אלפי צעירים, יושבים במעגל על הארץ ליד שריד בית מקדשנו הכותל המערבי, ופותחים בשירי רגש והתעוררות אל תוך השעות הקטנות של הלילה אלפים בשירי כיסופים למרגלות הכותל המערבי.
מי שהולך סמוך לכותל המערבי ברובע היהודי, רואה בחורי ישיבה כשהם שרים ומנגנים שירי דבקות וכיסופים. ברגעים מרגשים במיוחד של שירי נשמה והתרוממות רוח.
האם זה מתאים בכותל המערבי שלפי ההלכה זהו מקום שרואהו אחת לשלושים צריך לקרוע עליו קרע שאינו מתאחה ?
 
הנה בדיוק היום זיכני ה׳ לרכוש את שו״ת ראשון לציון לראשל״צ הגר״י וכשעיינתי בתוכן העניינים (כמו בכל שו״ת של זמנינו שאני קונה) ראיתי שנשאל לגבי ריקודים, והוא בח״ב סימן ח עמ׳ לג (ומיוחד לזה כותרת בפני עצמה) ואף שאותיר את העיון בידך, אך אביא בקצרה את דבריו: ומטעם זה יש שעירערו על מה שיש שנהגו לרקוד בכותל המערבי בחג ומועד שהרי צריך לנהוג בכותך כאילו מתו מוטל לפניו וכו׳ אולם יש שכתבו להליץ על המנהג שהוא בבחינת וגילו ברעדה וכו׳ עכ״ל ומשמע שמלמד זכות, אך גם אני הקטן צריך לעיין שם כדבעי.
 
אנא זעירא אכתוב את מה שתמיד מרגלא בפומי מתוך הנסיון עם בני התשחורת היקרים, דהנה כל עוד המה הולכים בכינופיא לכותל ומשוררים ומזמרים אין למונעם מכך ולא למחות בידם, אלא לעודדם שילכו רק עם חבריהם שכמותם, ולא עם צעירי הדתי"ל שגם המה נמשכים לסגנון הזה אך השקפת עולמם והמכשירים אשר בידם מסוכנים עבור הצעירים היקרים שלנו
והיום נתפרסם תיעוד מיציעי כנסת המינים הגדושים בבחורי ישיבות, וכדי בזיון וקצף מה לכהן בבית הקברות ובבית המשוגעים, ואם כי אנכי מבין כי רוצים המה לשעשע את עצמם בהופעות שמספק בית המשוגעים ובית החיות הזה לצופים חינם אין כסף, אך ודאי שאין זה מקומם, ומוטב שיזמרו במבואות ירושלים שירי נשמה ולא ילכו למקומות אחרים שאין רוח חכמים נוחה מהם
שלא לדבר על התופעה המצערת והמסוכנת המצויה בימים אלה בצפון של המוני בחורים הצועדים רגלי מחוף אל חוף מדלגים על ההרים ומקפצים על הגבעות שמכניסים עצמם ביודעים לכמה וכמה סכנות גשמיות ורוחניות, השי"ת יחזירם לבתי תלמודם לשלום בריאים ושלמים אכי"ר.
 
אנא זעירא אכתוב את מה שתמיד מרגלא בפומי מתוך הנסיון עם בני התשחורת היקרים, דהנה כל עוד המה הולכים בכינופיא לכותל ומשוררים ומזמרים אין למונעם מכך ולא למחות בידם, אלא לעודדם שילכו רק עם חבריהם שכמותם, ולא עם צעירי הדתי"ל שגם המה נמשכים לסגנון הזה אך השקפת עולמם והמכשירים אשר בידם מסוכנים עבור הצעירים היקרים שלנו
דע עקא, שלמרות מנהגי החרד״לים והלאומים למיניהם, אשר רוח חכמים לא נוחה הימנה, דווקא עושה רושם טוב על חילונים המבקרים, לכן צריך לדעת על מה למחות ועל מה לא למחות. אך אינני כמובן מדבר על הרפורמים שבעזרת ה׳ יעביר את רוח הטומאה הזו מהארץ.
והיום נתפרסם תיעוד מיציעי כנסת המינים הגדושים בבחורי ישיבות, וכדי בזיון וקצף מה לכהן בבית הקברות ובבית המשוגעים, ואם כי אנכי מבין כי רוצים המה לשעשע את עצמם בהופעות שמספק בית המשוגעים ובית החיות הזה לצופים חינם אין כסף, אך ודאי שאין זה מקומם, ומוטב שיזמרו במבואות ירושלים שירי נשמה ולא ילכו למקומות אחרים שאין רוח חכמים נוחה מהם
וכבר אמרו חז״ל בע״ז ו/ז דברים חמורים על זה כגון מושב לצים. ובאמת לא טוב עושים וכבר פעם אחת שהיו שם בבית הלצים בני ישיבות (אם כי זה היה בערב שלא בזמן הסדרים, עדיין) וצעקו לעברם הח״כים - החברים בכותונת, כל מיני טענות ומאנות, ובאמת לא טוב עושים.
שלא לדבר על התופעה המצערת והמסוכנת המצויה בימים אלה בצפון של המוני בחורים הצועדים רגלי מחוף אל חוף מדלגים על ההרים ומקפצים על הגבעות שמכניסים עצמם ביודעים לכמה וכמה סכנות גשמיות ורוחניות, השי"ת יחזירם לבתי תלמודם לשלום בריאים ושלמים אכי"ר.
ובאמת שהיום אמרתי לאשתי, שמסוכן לשמוע חדשות בבין הזמנים, כל רגע ורגע דיווחים על עוד ועוד אנשים שנתקעו וכל מיני רחמנא ליצלן סכנות ובקושי עבר שבוע מבין הזמנים, ואם זה רק בגשמיות ק״ו ברוחניות רח״ל, ואמרתי לה שתדעי שכל זה בגלל שיש מיעוט תורה בעולם בזמן בין הזמנים, וכי הזמן הזה לא נועד לביטול תורה ח״ו אלא רק ללימוד מעט שונה ומשוחרר יותר, דבאמת אנו רואים אילו שטויות מגיעות לעולם בצורות לא טהורות.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
חזור
חלק עליון