כמדומה שהסעודי הזה חייב מיתה...הפוסט החם של היום
הבלוגר הסעודי ממשיך להפתיע: שיתף שיעור תורה בעמוד שלו וכתב ’מעניין’
הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד הפתיע את קהל עוקביו ברשתות החברתיות כששיתף שיעור תורה של הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף וכתב: "אני מקשיב לשיעור, מעניין"
עיין תשובת הרמב"ם בפאר הדור סימן נ', ובמהרש"א שבת דף לא. והבן.כמדומה שהסעודי הזה חייב מיתה...
תורה ציוה לנו משה מורשה קהילת יעקב
לא עיינתי,עיין תשובת הרמב"ם בפאר הדור סימן נ', ובמהרש"א שבת דף לא. והבן.
דורש מדעתו דרשות ועוד, יש בגמ' ב"ק אפי' גוי שעוסק בתורה. ויש פוסקים דהוכיחו דשרי ללמדו (יש ריטב"א בב"ב גבי לימוד תורה לתינוקות עכו"ם, ועמש"כ ע"ד בשות באר שבע) ויש עוד גמ' למכביר בנידון דידן, ואכמ"לכמדומה שהסעודי הזה חייב מיתה...
תורה ציוה לנו משה מורשה קהילת יעקב
למה מדעתו זו גמ' ערוכה סנהדרין נט.דורש מדעתו דרשות
אשרינו שאנו חוזרים לדור האמוראים.....
ואמר רבי יוחנן: גוי שעוסק בתורה חייב מיתה, שנאמר "תורה צוה לנו משה מורשה" - לנו מורשה ולא להם. - וליחשבה גבי שבע מצות, מאן דאמר מורשה , מיגזל קא גזיל לה, מאן דאמר מאורסה, דינו כנערה המאורסה, דבסקילה. מיתיבי, היה רבי מאיר אומר: מנין שאפילו גוי ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול - שנאמר "אשר יעשה אתם האדם וחי בהם", כהנים לויים וישראלים לא נאמר, אלא האדם. הא למדת: שאפילו גוי ועוסק בתורה הרי הוא ככהן גדול, התם בשבע מצות דידהו. (סנהדרין נ"ט ע"א).דורש מדעתו דרשות ועוד,
לא זכינו בעוונות...ובנימת טוב עין י"ל
אשרינו שאנו חוזרים לדור האמוראים.............
אה"נ, מ"מ אין כאן סתירה דאכן יש גמ' לכאן ולכאן (וזה מה שדן בשו"ת באר שבע), לכן אם כת"ר התכוון לגמ' זו שפיר, אך אם דרש ודרשה ושוב מצא שכ"כ, יסלח לי מר דזו לא הדרך, והדברים ידועים.ואמר רבי יוחנן: גוי שעוסק בתורה חייב מיתה, שנאמר "תורה צוה לנו משה מורשה" - לנו מורשה ולא להם. - וליחשבה גבי שבע מצות, מאן דאמר מורשה , מיגזל קא גזיל לה, מאן דאמר מאורסה, דינו כנערה המאורסה, דבסקילה. מיתיבי, היה רבי מאיר אומר: מנין שאפילו גוי ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול - שנאמר "אשר יעשה אתם האדם וחי בהם", כהנים לויים וישראלים לא נאמר, אלא האדם. הא למדת: שאפילו גוי ועוסק בתורה הרי הוא ככהן גדול, התם בשבע מצות דידהו. (סנהדרין נ"ט ע"א).
לא זכינו בעוונות...
שו"ר דקדמני הרב @לשמור ולעשות שליט"א, יישר כחו.
מעולם לא דרשתי דרשות מעצמי, וכבר הגמ' בסנהדרין שאלה הסתירה, ויישבה שגוי מותר רק בלימוד ז' מצוות בני נח.אה"נ, מ"מ אין כאן סתירה דאכן יש גמ' לכאן ולכאן (וזה מה שדן בשו"ת באר שבע), לכן אם כת"ר התכוון לגמ' זו שפיר, אך אם דרש ודרשה ושוב מצא שכ"כ, יסלח לי מר דזו לא הדרך, והדברים ידועים.
למראה עניך תראה את כל הגמ' ותבין שאותה גמ' שאסרה, זו אותה גמ' שתירצה את הגמ' השנייה וכדברי @פשוטאה"נ, מ"מ אין כאן סתירה דאכן יש גמ' לכאן ולכאן (וזה מה שדן בשו"ת באר שבע), לכן אם כת"ר התכוון לגמ' זו שפיר, אך אם דרש ודרשה ושוב מצא שכ"כ, יסלח לי מר דזו לא הדרך, והדברים ידועים.