• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הבלוגר הסעודי ממשיך להפתיע: שיתף את השיעור בלווין של מרן הראשון לציון בעמוד שלו וכתב ’מעניין’

ישיבישער של מרן

Well-known member
חבר צוות

הפוסט החם של היום​

הבלוגר הסעודי ממשיך להפתיע: שיתף שיעור תורה בעמוד שלו וכתב ’מעניין’​

הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד הפתיע את קהל עוקביו ברשתות החברתיות כששיתף שיעור תורה של הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף וכתב: "אני מקשיב לשיעור, מעניין"​

1649183389584.png1649183401661.png
 
אני בעבר נסעתי נסיעה באוטובוס מאורגן, ותוך כדי נסיעה אני ניגש לנהג שהיה קירח ומגולה ראש, ואני מגלה שיש לו אוזניית בלוטוס באוזנו השמאלית ובצד מונח המכשיר שלו כשמופעל בו השיעור של מרן הראשל"צ שליט"א, והוא שומע את השיעור תוך כדי הנסיעה...
 

הפוסט החם של היום​

הבלוגר הסעודי ממשיך להפתיע: שיתף שיעור תורה בעמוד שלו וכתב ’מעניין’​

הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד הפתיע את קהל עוקביו ברשתות החברתיות כששיתף שיעור תורה של הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף וכתב: "אני מקשיב לשיעור, מעניין"​

כמדומה שהסעודי הזה חייב מיתה...
תורה ציוה לנו משה מורשה קהילת יעקב
 
עיין תשובת הרמב"ם בפאר הדור סימן נ', ובמהרש"א שבת דף לא. והבן.
לא עיינתי,
אבל יפה שכה"ר כתב-
כמדומה שהסעודי הזה חייב מיתה...
תורה ציוה לנו משה מורשה קהילת יעקב
דורש מדעתו דרשות ועוד, יש בגמ' ב"ק אפי' גוי שעוסק בתורה. ויש פוסקים דהוכיחו דשרי ללמדו (יש ריטב"א בב"ב גבי לימוד תורה לתינוקות עכו"ם, ועמש"כ ע"ד בשות באר שבע) ויש עוד גמ' למכביר בנידון דידן, ואכמ"ל
ובנימת טוב עין י"ל
אשרינו שאנו חוזרים לדור האמוראים.............
 
דורש מדעתו דרשות ועוד,
ואמר רבי יוחנן: גוי שעוסק בתורה חייב מיתה, שנאמר "תורה צוה לנו משה מורשה" - לנו מורשה ולא להם. - וליחשבה גבי שבע מצות, מאן דאמר מורשה , מיגזל קא גזיל לה, מאן דאמר מאורסה, דינו כנערה המאורסה, דבסקילה. מיתיבי, היה רבי מאיר אומר: מנין שאפילו גוי ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול - שנאמר "אשר יעשה אתם האדם וחי בהם", כהנים לויים וישראלים לא נאמר, אלא האדם. הא למדת: שאפילו גוי ועוסק בתורה הרי הוא ככהן גדול, התם בשבע מצות דידהו. (סנהדרין נ"ט ע"א).
ובנימת טוב עין י"ל
אשרינו שאנו חוזרים לדור האמוראים.............
לא זכינו בעוונות...


שו"ר דקדמני הרב @לשמור ולעשות שליט"א, יישר כחו.
 
ואמר רבי יוחנן: גוי שעוסק בתורה חייב מיתה, שנאמר "תורה צוה לנו משה מורשה" - לנו מורשה ולא להם. - וליחשבה גבי שבע מצות, מאן דאמר מורשה , מיגזל קא גזיל לה, מאן דאמר מאורסה, דינו כנערה המאורסה, דבסקילה. מיתיבי, היה רבי מאיר אומר: מנין שאפילו גוי ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול - שנאמר "אשר יעשה אתם האדם וחי בהם", כהנים לויים וישראלים לא נאמר, אלא האדם. הא למדת: שאפילו גוי ועוסק בתורה הרי הוא ככהן גדול, התם בשבע מצות דידהו. (סנהדרין נ"ט ע"א).

לא זכינו בעוונות...


שו"ר דקדמני הרב @לשמור ולעשות שליט"א, יישר כחו.
אה"נ, מ"מ אין כאן סתירה דאכן יש גמ' לכאן ולכאן (וזה מה שדן בשו"ת באר שבע), לכן אם כת"ר התכוון לגמ' זו שפיר, אך אם דרש ודרשה ושוב מצא שכ"כ, יסלח לי מר דזו לא הדרך, והדברים ידועים.
 
אה"נ, מ"מ אין כאן סתירה דאכן יש גמ' לכאן ולכאן (וזה מה שדן בשו"ת באר שבע), לכן אם כת"ר התכוון לגמ' זו שפיר, אך אם דרש ודרשה ושוב מצא שכ"כ, יסלח לי מר דזו לא הדרך, והדברים ידועים.
מעולם לא דרשתי דרשות מעצמי, וכבר הגמ' בסנהדרין שאלה הסתירה, ויישבה שגוי מותר רק בלימוד ז' מצוות בני נח.
 
אה"נ, מ"מ אין כאן סתירה דאכן יש גמ' לכאן ולכאן (וזה מה שדן בשו"ת באר שבע), לכן אם כת"ר התכוון לגמ' זו שפיר, אך אם דרש ודרשה ושוב מצא שכ"כ, יסלח לי מר דזו לא הדרך, והדברים ידועים.
למראה עניך תראה את כל הגמ' ותבין שאותה גמ' שאסרה, זו אותה גמ' שתירצה את הגמ' השנייה וכדברי @פשוט
תלמוד בבלי - סנהדרין
ואמר ר' יוחנן עובד כוכבים שעוסק בתורה חייב מיתה שנאמר {דברים לג-ד} תורה צוה לנו משה מורשה לנו מורשה ולא להם וליחשבה גבי שבע מצות מ''ד מורשה מיגזל קא גזיל לה מאן דאמר מאורסה דינו כנערה המאורסה דבסקילה מיתיבי היה ר''מ אומר מניין שאפילו עובד כוכבים ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול שנאמר {ויקרא יח-ה} אשר יעשה אותם האדם וחי בהם כהנים לוים וישראלים לא נאמר אלא האדם הא למדת שאפילו עובד כוכבים ועוסק בתורה הרי הוא ככהן גדול התם בשבע מצות דידהו
 
ואגב, לפני כשבועיים ראיתי במדרש רבה נוסחא אחרת.
"שעיר עזים אחד לחטאת כנגד הגרים שעתידים להתגייר, ושהיו כולם שם שכולם ראויים, שנאמר (ויקרא י"ח) אשר יעשה אותם האדם וחי בהם, כהנים לוים וישראל לא נאמר, אלא האדם מלמד שאפילו גוי המתגייר ועוסק בתורה הרי הוא ככהן גדול" (במדבר רבה פרשה י"ג ט"ו).
 
חזור
חלק עליון