הגמרא דנה בשהייה במיעוט בתרא כלומר שלאחר ששחט את הרוב שהה והגמרא נשארת בתיקו [וידוע להוכיח מכאן ששהיה זה לא רק מחלק אלא זה פוסל]
ורש''י בדף ל: בחלדה במיעוט בתרא שגם שם הגמרא מסתפקת וכותב להלכה שלהלכה אפילו אם שחט שני שליש והגרים שליש פסול והראשונים מקשים הלא לפי לישנא בתרא בגמרא לכ''וע זה כשר ורק אם הגרים ושחא שני שליש פסול וביותר שהלא רב ושמואל פוסקים הלכה כר' יוסי זה טענת הרא''ש,ועוד הראשונים טוענים שהלא יש סתם משנה מבואר שרובו של אחד כמוהו .
הבית הלוי שואלים הלא עד כמה שהוכשר כבר ברוב כיצד אח''כ נעשה נבילה.
בתשו' משיב דבר יש חידוש גדול באווז שנשחט רוב סמנים ונשחט הרגל ואח''כ גמר לשחוט השואל דן מצד שהייה אבל הנצ''יב אמר לו שאפילו אם לא יהיה שהייה זה פסול כיון שאע''פ שברוב יוצאים יד''ח אבל כיון שהמשיך שייך בזה שחיטה ולכן הרגל תהיה אסורה וכך נוקט החמד''ש.
ויש מקור לחידוש בר' ירוחם לחידוש זה ומבאר ספק הגמרא בשהה וחלדה במיעוט בתרא כיון שדעתו מתחילה היה להשלים את השחיטה זה נחשב חלק מהשחיטה .
והגרא''ו מבאר באופן אחר דברי רש''י שיש חידוש בז''נ שיש מקצת היום ככולו אבל אם היא רואה דם היא סותרתומבאר שאפשר להחשיב ע''י המקצת ככולו אבל אם בהמשך יש לך סתירה למקצת אז אין לך את היום נמצא שבעצם היה לה טהרה רק שיש אח''כ ראייה זה פוסל את הטהרה וגם כאן יש שחיטה אבל אם יש פסול אח''כ לא שייך לומר רובו ככולו.
ורש''י בדף ל: בחלדה במיעוט בתרא שגם שם הגמרא מסתפקת וכותב להלכה שלהלכה אפילו אם שחט שני שליש והגרים שליש פסול והראשונים מקשים הלא לפי לישנא בתרא בגמרא לכ''וע זה כשר ורק אם הגרים ושחא שני שליש פסול וביותר שהלא רב ושמואל פוסקים הלכה כר' יוסי זה טענת הרא''ש,ועוד הראשונים טוענים שהלא יש סתם משנה מבואר שרובו של אחד כמוהו .
הבית הלוי שואלים הלא עד כמה שהוכשר כבר ברוב כיצד אח''כ נעשה נבילה.
בתשו' משיב דבר יש חידוש גדול באווז שנשחט רוב סמנים ונשחט הרגל ואח''כ גמר לשחוט השואל דן מצד שהייה אבל הנצ''יב אמר לו שאפילו אם לא יהיה שהייה זה פסול כיון שאע''פ שברוב יוצאים יד''ח אבל כיון שהמשיך שייך בזה שחיטה ולכן הרגל תהיה אסורה וכך נוקט החמד''ש.
ויש מקור לחידוש בר' ירוחם לחידוש זה ומבאר ספק הגמרא בשהה וחלדה במיעוט בתרא כיון שדעתו מתחילה היה להשלים את השחיטה זה נחשב חלק מהשחיטה .
והגרא''ו מבאר באופן אחר דברי רש''י שיש חידוש בז''נ שיש מקצת היום ככולו אבל אם היא רואה דם היא סותרתומבאר שאפשר להחשיב ע''י המקצת ככולו אבל אם בהמשך יש לך סתירה למקצת אז אין לך את היום נמצא שבעצם היה לה טהרה רק שיש אח''כ ראייה זה פוסל את הטהרה וגם כאן יש שחיטה אבל אם יש פסול אח''כ לא שייך לומר רובו ככולו.
נערך לאחרונה: