• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

השב להודעה

אני מכיר משהו אחר מילקו"י מועדים חנוכה ששם כתב לא לברך, ורק לאחר מכן במהד' תש"פ כתב שאפשר לברך:


המדליקים נרות בבית הכנסת קודם השקיעה לא יברכו על ההדלקה (ילקו"י חנוכה רטו, שהדלקה זו אינה חובה כ"כ, ושמרן הש"ע דיבר על פלג המנחה לפי זמן ר"ת. והוסיף בעמ' רטז שכ"כ בשם מרן הגרע"י זצ"ל. ועוד הובא שם שלא יענו 'אמן' על ברכת 'להדליק נר חנוכה' אם מדליקים קודם השקיעה. וכ"מ בחזו"ע סט). ולכן טוב שלאחר מנחה יעשו קודם את הדרשה ורק לאחר מכן כשיגיע צאת הכוכבים או לכל הפחות השקיעה ידליקו את החנוכיה בברכה ואז יתפללו ערבית (בית מרן וישב תשע"ט)

ויש אומרים שיכולים להדליק בברכה אף קודם השקיעה (ילקו"י מהד' תשפ עמ' רטו ע"פ יחו"ד ז,קג . אך אינו מובן שהרי ביחו"ד הנ"ל קאי לענין הדלקה בביתו. וי"ל כדלעיל דבביהכנ"ס לא יברך כיון שאין הדלקה זו חובה כ"כ. ופלא שבילקו"י הנ"ל בעמ' תשנט כתב בשם המאור ישראל ג,של שהמנהג פשוט אצלנו להדליק בביהכנ"ס "גם קודם השקיעה" בין מנחה לערבית, אך במאור ישראל לא כתב התיבות "גם קודם השקיעה")


חזור
חלק עליון