• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ההספד של מרן על הרב מרדכי אליהו

לא אני הנושא, אלא כבודן של חכמים ותורתן.
בטוחני ללא צל של ספק שמרן הגר"ע ז"ל אין דעתו נוחה מרוח הדברים שנכתבו. וגם ברור שלא זה מה שהוא חושב עליו [אלא אורייתא קא מרתחא ליה] כי אחרת מה היה כל מגמתו לדרבנו ולעודדו במפעל הרבנות ועוד וכמו שכתבו כאן. וע"פ מה שמספרים היתה ביניהם ידידות אמת משכבר הימים ורק שועלים קטנים חבלו בכרמים..
ובכ"א מה שלא יהיה לא נכון לצוטט דברים אלו בנושא המדובר.
וע"ע במצורף בהערה.
 

קבצים מצורפים

  • בן איש חי וקיים.pdf
    944.5 KB · צפיות: 46
ולסגירת הגולל על הנאמר כאן, אציגה נא בזה שכבר כשראיתי מה שכתב הכותב רציתי לומר אם לא שהסתפקתי לפני כן אם לומר את זה וכשהחלטתי לומר- כבר מצאתי שהודעת אותו כותב נמחקה, שאומנם מוכח היפך דברי הכותב שנמחקה הודעתו וכפי שכל חוקר יראה שהספר "עולמו של צדיק" על אביו של הגרב"צ מוצפי דווקא נמצא מלא וגדוש במעשיות שהגרב"צ מוצפי יבלט"א כתב על מו"ר הגר"מ אליהו וכמו שמובא שם שעורך הספר הזה זהו הרב ב"צ מוצפי עצמו ומכאן מוכח שהגרב"צ מוצפי כיבד מאוד את הרב מרדכי אליהו.
ואגב, שכ"כ קשה לומר שעד כדי כך רבי דוד יוסף הכלים את פניו של הרב מרדכי אליהו מול כל קהל המלווים ומה עם "המלבין פני וכו'" ואפילו שמהכותב הובן שעשה כן לש"ש ולכבוד מו"ר אביו מרן זצוק"ל, אבל עד כדי כך?!
ואינני בא חלילה לפסול את הכותב עצמו, אלא רק בא אני לומר כאן שנראה מפורש שהשמועות ששמע כלל אינם נכונות.
 
ולסגירת הגולל על הנאמר כאן, אציגה נא בזה שכבר כשראיתי מה שכתב הכותב רציתי לומר אם לא שהסתפקתי לפני כן אם לומר את זה וכשהחלטתי לומר- כבר מצאתי שהודעת אותו כותב נמחקה, שאומנם מוכח היפך דברי הכותב שנמחקה הודעתו וכפי שכל חוקר יראה שהספר "עולמו של צדיק" על אביו של הגרב"צ מוצפי דווקא נמצא מלא וגדוש במעשיות שהגרב"צ מוצפי יבלט"א כתב על מו"ר הגר"מ אליהו וכמו שמובא שם שעורך הספר הזה זהו הרב ב"צ מוצפי עצמו ומכאן מוכח שהגרב"צ מוצפי כיבד מאוד את הרב מרדכי אליהו.
ואגב, שכ"כ קשה לומר שעד כדי כך רבי דוד יוסף הכלים את פניו של הרב מרדכי אליהו מול כל קהל המלווים ומה עם "המלבין פני וכו'" ואפילו שמהכותב הובן שעשה כן לש"ש ולכבוד מו"ר אביו מרן זצוק"ל, אבל עד כדי כך?!
ואינני בא חלילה לפסול את הכותב עצמו, אלא רק בא אני לומר כאן שנראה מפורש שהשמועות ששמע כלל אינם נכונות.
אם זכרוני נכון, רבי דוד יוסף גם הספיד את הרב מרדכי אליהו בלויה
 
ולסגירת הגולל על הנאמר כאן, אציגה נא בזה שכבר כשראיתי מה שכתב הכותב רציתי לומר אם לא שהסתפקתי לפני כן אם לומר את זה וכשהחלטתי לומר- כבר מצאתי שהודעת אותו כותב נמחקה, שאומנם מוכח היפך דברי הכותב שנמחקה הודעתו וכפי שכל חוקר יראה שהספר "עולמו של צדיק" על אביו של הגרב"צ מוצפי דווקא נמצא מלא וגדוש במעשיות שהגרב"צ מוצפי יבלט"א כתב על מו"ר הגר"מ אליהו וכמו שמובא שם שעורך הספר הזה זהו הרב ב"צ מוצפי עצמו ומכאן מוכח שהגרב"צ מוצפי כיבד מאוד את הרב מרדכי אליהו.
ואגב, שכ"כ קשה לומר שעד כדי כך רבי דוד יוסף הכלים את פניו של הרב מרדכי אליהו מול כל קהל המלווים ומה עם "המלבין פני וכו'" ואפילו שמהכותב הובן שעשה כן לש"ש ולכבוד מו"ר אביו מרן זצוק"ל, אבל עד כדי כך?!
ואינני בא חלילה לפסול את הכותב עצמו, אלא רק בא אני לומר כאן שנראה מפורש שהשמועות ששמע כלל אינם נכונות.
במחילה מכבודו, לא רציתי לדבר, וגם עכשיו לא אכתוב כלום, רק שאני הצעיר באלפי ישראל משען יצחק ישבתי עם הגרב"צ מוצפי בשש עינים בחדרו של מרן ושמעתי ממנו בדיוק את דעתו. עכשיו כבר אין נפק"מ בכל מה ששמעתי, ואולי יתכן שבזמנו הוא ומרן ביקשו ממני לא להוציא מה ששמעתי בחדר, לכן אני מציע להפסיק את הדיון הזה שיש בו הוצאת לעז על המתים ומאי דהוה הוה.
 
כ
במחילה מכבודו, לא רציתי לדבר, וגם עכשיו לא אכתוב כלום, רק שאני הצעיר באלפי ישראל משען יצחק ישבתי עם הגרב"צ מוצפי בשש עינים בחדרו של מרן ושמעתי ממנו בדיוק את דעתו. עכשיו כבר אין נפק"מ בכל מה ששמעתי, ואולי יתכן שבזמנו הוא ומרן ביקשו ממני לא להוציא מה ששמעתי בחדר, לכן אני מציע להפסיק את הדיון הזה שיש בו הוצאת לעז על המתים ומאי דהוה הוה.
כתבתי לו לך ממחננו
רק רבנו לא הבנתי למה הלוח של הרב יעקב הלל מתרטו לקעקע את פסקי רבנו עובדיה הוא בסה"כ מביא את מהנגי הקבלה וכל אחד שינהג כפי מנהגו
 
במחילה מכבודו, לא רציתי לדבר, וגם עכשיו לא אכתוב כלום, רק שאני הצעיר באלפי ישראל משען יצחק ישבתי עם הגרב"צ מוצפי בשש עינים בחדרו של מרן ושמעתי ממנו בדיוק את דעתו. עכשיו כבר אין נפק"מ בכל מה ששמעתי, ואולי יתכן שבזמנו הוא ומרן ביקשו ממני לא להוציא מה ששמעתי בחדר, לכן אני מציע להפסיק את הדיון הזה שיש בו הוצאת לעז על המתים ומאי דהוה הוה.
בנוגע לטיב היחסים בין הגר"מ אליהו זצ"ל ליבלחט"א הגרב"צ מוצפי שליט"א, ישנו סיפור עגום מן העבר ות"ל שנשתקע ונשתכח, ולענ"ד אין טעם לדון בדבר ובעבר.
 
ולסגירת הגולל על הנאמר כאן, אציגה נא בזה שכבר כשראיתי מה שכתב הכותב רציתי לומר אם לא שהסתפקתי לפני כן אם לומר את זה וכשהחלטתי לומר- כבר מצאתי שהודעת אותו כותב נמחקה, שאומנם מוכח היפך דברי הכותב שנמחקה הודעתו וכפי שכל חוקר יראה שהספר "עולמו של צדיק" על אביו של הגרב"צ מוצפי דווקא נמצא מלא וגדוש במעשיות שהגרב"צ מוצפי יבלט"א כתב על מו"ר הגר"מ אליהו וכמו שמובא שם שעורך הספר הזה זהו הרב ב"צ מוצפי עצמו ומכאן מוכח שהגרב"צ מוצפי כיבד מאוד את הרב מרדכי אליהו.
נכון. זה היה בהתחלה (אבל על אף שאז הוא היה מכנה את מרן זצוק"ל "כומר" ה"י) ידוע שלבסוף הוא שינה דעתו בעניין לגמרי וחזר בו מכך וכאן היא מעלתו שכל זה הוא על אף שבהתחלה היה כאביו נחרץ נגד מרן זצוק"ל.
ואגב, שכ"כ קשה לומר שעד כדי כך רבי דוד יוסף הכלים את פניו של הרב מרדכי אליהו מול כל קהל המלווים ומה עם "המלבין פני וכו'" ואפילו שמהכותב הובן שעשה כן לש"ש ולכבוד מו"ר אביו מרן זצוק"ל, אבל עד כדי כך?!
אחר המחילה, אבל אני הייתי ועוד רבים היו נוכחים שם בלוויה וראו מפורשות איך שרבי דוד יוסף לקח לר' מרדכי אליהו את המקרופון מיד כשהחל להספיד, אולי אתה לא. מה לעשות?
וכל אשר דיברתי הוא אך ורק כתקנון הפורום:
יש לכתוב בלשון וגישה ראויה ומכובדת כלפי גדולי ישראל, גם אם הם אינם מהצד של הכותב. לבד מאילו חכמים אשר רבותינו הורו לנו להוקיע את דרכם.
ותו לא מידי.
 
נערך לאחרונה:
כתבתי לו לך ממחננו
רק רבנו לא הבנתי למה הלוח של הרב יעקב הלל מתרטו לקעקע את פסקי רבנו עובדיה הוא בסה"כ מביא את מהנגי הקבלה וכל אחד שינהג כפי מנהגו
אני מתפלא על הדבר מאוד, כי הרי מרן כותב תמיד כידוע בלשון חריפה כדרכו ועל רבנים רבים כתב בלשון שנשמעה כזלזול ממש,
ואילו את הרב הלל כינה מרן כמה פעמים ביביע אומר "הרה"ג רבי יעקב משה הלל" ושלא כמנהגו, בנוסף שהרב הלל לחץ יד למרן כידוע וגם הזמין את בנו של מרן הראשל"צ עצמו לסעודת סיום של רשת הכוללים שלו וכל זה הוא אפילו שהרואה מוצא שבתחילת "יביע אומר" כתב מרן "גילוי דעת, שכל מה שיכתוב כנגד רבנים זהו רק כפליטת הקולמוס, עם כל זה, את הרב הלל הוא כן כיבד בספריו.
 
בנוגע לטיב היחסים בין הגר"מ אליהו זצ"ל ליבלחט"א הגרב"צ מוצפי שליט"א, ישנו סיפור עגום מן העבר ות"ל שנשתקע ונשתכח, ולענ"ד אין טעם לדון בדבר ובעבר.
נכון. ואי אפשר לדון אף אחד עד שמגיעים למקומו, אבל אכן היה דיון לש"ש עם אחיו הרב יהודה על הדירה של אביו חכם סלמאן, אם הרב ב"צ יקבל חצי דירה ויקים בה את ישיבת "בני ציון" ועוד חצי דירה למגורים והרב מרדכי אליהו פסק ש"חצי לו חצי לאחיו" ואז נסגר הגולל על הרב מרדכי אליהו ויתכן שלכן גם הגולל נסגר על גיסו הרב בצרי שנשאר קשור לרב יהודה מוצפי (שהרב מוצפי אמר עליו אחרי הדיבוק "מסתכל בנשים" או יצא תקיף נגד ארגון 'הידברות' שהרי בנו הרב יצחק בצרי אחד מהרבנים שם) ולכן אנו הקטנים לא רק קטנים אלא אף כמו חיים בחציי הבנה בכל הנושאים האלו וריווח והצלה יגיע ליהודים ממקום אחר ולא מלדבר בזה עוד כלל.
 
זה בדיוק מה שהתכוונתי מחילה מכבוד הרשל"צ שליט"א נכון שבעבר בשוות וישב הים הרב הלל כתב בתקיפות על הרב עובדיה אבל בלוח שלו הוא כותב רק על חשיבות המנהגים לנהוג על פי הקבלה מהבעיה בזה כך הוא נוהג אז מה בגלל זה הוא מקעקע את השקפת הרב עובדיה כל אחד שינהג כמנהגו
 
חזור
חלק עליון