• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הכומר שוכנע לחזור ליהדותו – ועבר ברית מילה בגיל 65 | סיפור מדהים

סיפור מדהים שלא תשמעו כל יום, התרחש היום (שלישי) בעיר טביליסי שבמדינת גאורגיה. יהודי בן 65 שנכנס לבריתו של אברהם אבינו ע"ה, הוא מאורע המתרחש מפעם לפעם – אך לא לכומר שחזר ליהדותו.

הכומר, שהיום קיבל את השם "רפאל", סבל בילדותו מהצקות של ילדי השכנים שתמיד האשימו אותו כי הוא יהודי, ולכן התנכלו אליו. הוא זכר אומנם כמה מנהגים יהודיים, אך הוא גדל באווירה נוצרית לחלוטין.

הוא גדל באזור סיביר שברוסיה, שם החל בלימודי כמורה, עד שהפך לכומר נוצרי – ובהמשך עלה בדרגה ומונה לכומר אזורי בבלרוסיה. שם, מציינים בקהילות היהודיות המקומיות, עזר להם רבות.

עד כדי הוא סייע לקהילות היהודיות, שכמרים אחרים התלוננו עליו על כך שהוא נוטה יותר מידי לטובת היהודים, אך לא היה ביכולתם לעשות נגדו מאומה, בשל העובדה שהוא היה בדרגה גבוהה מהם.

בהמשך, אולי בזכות הפעילות שלו למען היהודים, בנו התגייר – והחל לשכנע את אביו הכומר לחזור אל יהדותו. הבן אף אסף הוכחות המלמדות כי אביו הוא יהודי שורשי על פי ההלכה, והרבנים שבחנו את המקרה אכן פסקו כי הכומר יהודי.

היום כאמור, ערכו לו ברית מילה, באמצעות מחלקת "ברית יעקב צבי" בראשות המוהל הותיק הרב אהרן יוסף קרמר, מטעם ארגון החסד "רפואית מדי-כל", שם אומרים: "תודה להשם זכינו היום לקיים את מצוות ברית המילה ליהודי היקר הזה בהתרגשות מרובה ובשמחה של מצוה שזכינו להחזירו לחיק היהדות. אשרי העם שאלו הם בניו! אפילו בגיל הזה חוזרים בתשובה שלימה".
 
 
חזור
חלק עליון