• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

הכשרת מיחם

ולכא' בב' המקומות מרן שליט"א כתב והדגיש שאפי' אם בא במגע עם החמץ אפילו פעם אחת בעינן הכשירו, ולכא' מה עם הכלל של בתר רוב שימושו אזלי'
רוב תשמישו זה רק נוגע לרמת ההכשר ולא לפטור מהכשר כמבואר ברמ"ע מפאנו הידוע.
 
רוב תשמישו זה רק נוגע לרמת ההכשר ולא לפטור מהכשר כמבואר ברמ"ע מפאנו הידוע.
עתה ראיתי מ"ש בשו"ת משנה הלכות חלק ד סימן סח ד"ה שוב ראיתי, וז"ל
שוב ראיתי בערוך השלחן סי' תנ"א ס"י סכינים של חמץ מעיקר הדין הם ככל הכלים שתשמישן בחמין וצריך הגעלה בכלי ראשון וכו' ואם גם זה קשה יגעילנו כולו ברותחין דהולכין אחר רוב תשמישו ורוב תשמישו הוא ברותחין שחותך חמץ חם וכו' והא סברא דאזלינן בתר רוב תשמישן ולא חיישינן דלמא פעם אחת עכ"פ עשה מעשה ונשתמש ע"י אש ונאסרה ממש והאיך מועיל הרוב תי' בתשו' רבינו מנחם עזריה שהקשה בכל דבר שתשמישו בכ"ש אם נתחב פעם אחת בכ"ר נאסר ובעי הגעלה בכלי ראשון דוקא ותי' דמאחר שהוא אינו בן יומו והוא רק מדרבנן הן אמרו והן אמרו להקל לילך אחר רוב תשמישו והביאו במקור חיים או"ח הנ"ל ובשאר אחרונים ע"ש. אבל לפ"ז גם שאר ראיותיו שכתב שם אינם מוכרחין דכיון שנפל היסוד נפל הבנין.
 
חזור
חלק עליון