• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

הלכות שופר: שאלה בביאור דעת מרן זיע"א בחזון עובדיה

ומש"כ מרן דצפצוף לא מהני, צ"ע א"כ כיצד מפרש כל הקולות כשרים בשופר? דמשמע כל קול?
ובכלל מנ"ל למרן לחדש חידוש עצום כזה? והלא חזינן דהרבה תוקעים נהיה להם קול צפצוף, וממשיכים לתקוע כרגיל.
נא לבאר דעת רבנו הגדול
 
האם בילקוט יוסף דיבר מזה?
ראיתי שציטט את דברי מרן זיע"א אך לא הרחיב
וראיתי לרב נקי שליט"א שכתב כל הקולות כשרים בין קול עבה בין קול דק, אולם קול חריג כמו איזה צפצוף שאינו קול טבעי של השופר לא יצא ויחזור לתקוע שוב
וכנראה שצריך לחלק בין קול טבעי ללא
 
נראה שסבר דקול צפצוף לא חשיב כלל תקיעה
וכמו שברור שאם יתקע בשופר וישמע קול נשיפה
וכמו שמצוי לפעמים שהשופר נתקע ונשמע הקול כעין נשיפה מאומצת דלא יצא אע"פ ש"כל הקולות כשרין "דלא הוי תקיעה כלל וסבר דהוא הדין בצפצוף חריג שאינו קול שופר רגיל דלא חשיב כלל תקיעה
 
הכוונה כל הקולות רק היכא שזה קול שופר
ולשופר יש כל מיני קולות ובכולם יוצאים יד"ח
אבל ציפצוף שהוא קול משרוקית וכד' לא בזה איירי מרן
ולכן התוקעים שמשתנה הקול וממשיכים זה מתי שהשתנה לקול שופר וק"ל
 
הבנתי
אני לא מכיר חידושים כאלו עצומים בחזו"ע בלתי מקור
אין זה דרכו של מרן
מוכרח שיש מקור
כתב במפורש "ונראה" וכו "נראה לי " וכו
הרי להדיא שזה מסברתו
והרגיל ללמוד בספריו בשימת לב יבחין שרבים הם המקומות לאין מספר שכותב דברים מסברתו אלא שכותבם בקיצור ובתמצית ונבלעים בתוך הבקיאות הרבה
 
חזור
חלק עליון