• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

הנחת תפילין של רבינו תם

שולחן ערוך אורח חיים הלכות תפילין סימן ל סע' ה: ויש מי שאומר שאם התפלל תפלת ערבית מבע"י עד שלא הניח תפילין, אין לו להניחם אח"כ.

כלומר אפילו שהתפלל מבעוד יום, לדעת הש"ע אסור להניח יותר תפילין
 
שולחן ערוך אורח חיים הלכות תפילין סימן ל סע' ה: ויש מי שאומר שאם התפלל תפלת ערבית מבע"י עד שלא הניח תפילין, אין לו להניחם אח"כ.

כלומר אפילו שהתפלל מבעוד יום, לדעת הש"ע אסור להניח יותר תפילין
אה"נ, אבל אנחנו לופסקים כהשו"ע בזה. ע"ש בכל נושאי כליו.
 
נכון. אנחנו לא פוסקים בזה כהש"ע. אבל זהו דווקא במי שלא הניח כלל תפילין באותו יום. אבל מי שהניח רש"י, ורק ר"ת לא הניח, בזה לכאורה לא ראוי לעשות נגד מרן
 
מרן סובר כר"ת לגבי צאת הכוכבים, אך לא לענין תפילין, שהרי כתב בסי' לד שמנהג העולם כרש"י. ולכן כיון שיצא י"ח מעיקר הדין של הנחת תפילין, ורק מצד חסידות מניחים ר"ת, אם כן לכאורה לא יניח תפילין שהן חסידות, לאחר ערבית שזה נגד דעת מרן הש"ע, שאע"פ שלא הגיע זמן צאה"כ לפי ר"ת, אך כיון שהתפלל ערבית נחשב כלילה
לא נחשב כלילה, הוא צריך לקרוא ק''ש בלילה,
(ובשבת שענה ברכו מבעוד יום מצינו שנחשב כלילה, ואף שם כמדומני שאם שומע קדושה של מנחה יענה)
 
חזור
חלק עליון