כתב הפני דוד, בשם הרב המובהק גדול בדורו שקדן בתורה כמהר"ר יהוסף קונקי זלה"ה שפירש במ"ש רז"ל דלא נכתבו שכר מצות כי אם בכבוד אב ואם שהיא חמורה ובשלוח הקן שהיא קלה והשכר הנכתב שוה למען ייטב לך והארכת ימים. וז"ש הנסתרות לה' אלהינו כי הוא יודע שכרן של מצות. והנגלות הם שתים אחת לנו שהוא שלוח הקן והשנית לבנינו כבוד או"א והם חמורה שבחמורות וקלה שבקלות ונכתב שכר שוה. והטעם לעשות את כל דברי התורה הזאת בי כיון ששכר המצות נעלם ומצינו שלוח הקן שוה שכרה הנכתב לכבוד אב ואם זה יחייב לעשות את כל דברי התורה הזאת שאין אנו יודעין מתן שכרן של מצות וצריך לקיים כלם, ע"כ.
ויש לעיין כיצד נרמז בתיבת "לנו" שילוח הקן. ואולי משום שנאמר בה "תקח לך", וצ"ע. גם מצאנו עוד מצוות שכתוב לשון "לך" ו"לכם", כגון ד' מינים וספירת העומר.
ואשמח אם יוסיפו בזה.
ויש לעיין כיצד נרמז בתיבת "לנו" שילוח הקן. ואולי משום שנאמר בה "תקח לך", וצ"ע. גם מצאנו עוד מצוות שכתוב לשון "לך" ו"לכם", כגון ד' מינים וספירת העומר.
ואשמח אם יוסיפו בזה.