• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

ה'בצל החכמה' ושאר האחרונים שהביא שם שנקטו שאין לברך שהחיינו - מיירו כשבירך כבר שהחיינו בסוכה אחרת, וע"ז קאי מרן זצ"ל שלא כדבריהם.

וכן הוא להדיא בדברי המקראי קודש שמברך גם כשבירך קודם לכן, ולזה הסכים מרן זיע"א.


הדגשתי את המילים שמהם נראה כן. הוא כותב שמי שלא עשה סוכה 'בשוגג או במזיד' עושה במועד, וע"ז דן אם יברך או לא. אם הוא ישב בסוכה אחרת, מה הלשון אומרת 'בשוגג או במזיד'? אטו יש חובה לעשות סוכה 'בעצמו'? אע"כ שלא ישב כלל בסוכה כיון שלא עשה, או בשוגג או במזיד.

וע"ע בשאר הלשונות של המפרשים שהבאתי.


הסברא פשוטה, שברכת שהחיינו על סוכה היא לא מדין 'כלים חדשים' אלא מדין 'מצוה' חדשה, וכיון שקיים כבר את המצוה ובירך עליה שהחיינו - לא יברך שוב על סוכתו שלו.


חזור
חלק עליון