• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

הרב ש.ז רווח וכן בחוברת העדה החרדית העירו הערה שלא כ"כ ידועה.


בטחינה של הקמח המלא ברוב המפעלים מפרידים בין חלקי הגרעין ולבסוף מערבים. (ליתר דיוק ראה בתבואת השדה המצורף בעמ' קנג). וכיוון שנפסק בש"ע (שכד סעיף ג') שאם הפריד ואח"כ עירב אינו מצטרף לשיעור.

לכן כתבו שמחמת הספק יש להוסיף 15% על השיעור כדי לברך.


אך ראה בתבואת השדה עמ' קנד שאם לא הוסיף אין לפטור מחלה ע"ש כמה טעמים (לענ"ד העיקר כהטעם האחרון שמשמע מהראשונים שכל החסרון הוא שאין דרך להחזיר המורסן לאחר שניטל, אך כיום שיש דרך יתחייב. אך סו"ס כתב שם שלא כ"כ ברור מהו מורסן ומה סובין, ויש להוסיף שבפירוש המשניות להרמב"ם כתב הטעם שאין מצטרף 'לפי שאין המורסן חייב בחלה שהרי אמר ה' עריסותיכם דרך עיסה'. משמע שאף אם הרגילות לצרף כיון שאין המורסן חייב בחלה לא מצטרף).


חזור
חלק עליון