• ל"מרכז למורשת מרן" דרוש מפעיל לתכנית על מרן בתלמודי תורה, וכן מפעילה בבתי ספר לבנות. דרישות התפקיד: א. גישה לילדים חובה. ב. כושר רטורי. ג. פנוי/ה בשעות הבוקר לפחות בחלק מימות השבוע. יצירת קשר במייל: office@moreshet-maran.com

ייצא שרשור

הצעה נועזת!!!

#1

א

איש תם

חשבתי על רעיון, שבמחשבה ראשונה כמעט כולם יתנגדו לו, אבל אחרי מחשבה אולי רובם יצטרפו אליו.

הרעיון הוא לשנות כליל את שיטת ההרשמה לניקים בפורום.
הרעיון הוא להסיר קצת את האנונימיות מהניקים, ולא, אין בכוונתי שיצטרכו לכתוב תחת השם המלא (אם כי כפי שיוסבר יש בזה מעלה), אלא שבשביל ההרשמה לא יספיק להכניס כתובת מייל, שכל אחד יכול בדקותיים לפתוח חשבון מייל אנונימי ג"כ בשביל זה, אלא יצטרך גם להכניס מספר טלפון, שיקבל צינתוק באותו רגע, ויצטרך לאשר דרך הטלפון את ההרשמה, או לעדכן את המספר ממנו התקשרו אליו, או שיימסר לו קוד במספר טל' הנ"ל.
ואולי גם יצטרכו להכניס שם מלא, אבל זה לא כ"כ קריטי.

מעלות ההצעה:
א'. זה יקשה על ניקים שנחסמו על ידי המערכת להרשם שוב, ולהטריד את חברי ומנהלי הפורום.
ב'. כל אחד יחשוב יותר מה שכותב, כי יודע שיש מי שיכול לדעת מי הוא, וגם שאם יחסם יוקשה עליו להירשם שוב. וכך הדיונים יהיו יותר עניינים ויותר תורניים, פחות מתלהמים, יותר בכבוד בין אחד לרעהו, ויכתבו פחות דברים שאינם צריכים להכתב. (וכך נרוויח גם שיהיה פחות ביטול תורה בפורום).
ג'. כל הדברים הנכתבים בפורום יהיו יותר אמינים.

בתחילה חשבתי שיהיה נכון לעשות ניקים רק עם שמות אמיתיים, אך נסוגתי מנקודה זו, כי נראה לי שההצעה האמורה תשיג את רוב המעלות האמורות.

כמדומה שכבר כעת חלק ניכר מהמשתתפים הפעילים והחשובים בפורום זה, אינן אנונימיים, מה שמקנה לפורום זה את הייחודיות שלו.

נא לא לענות על הסקר מיד אלא רק אחרי התבוננות!!!
יש לציין שהסקר אינו אנונימי, אלא ראוים מי הצביע מה, ומסיבה פשוטה, כי אם כל האנונימיים מתנגדים וכל מי שאינם אנונימיים תומכים, זה לא אומר כלום, אבל אם רואים שמלבד כל מי שאינם אנונימיים, יש גם כמה אנונימיים שתומכים זה אומר הרבה.

אני אישית תומך במהלך כמובן, ואם ההצעה תתקבל אכתוב תחת שמי המלא.


#2

ב

בנימין לוריא

מי שיתנגד לשינוי, זה די מוכיח על כך שהוא זה שמעוניין להוריד את רמת הפורום, לא?
(אא"כ נראה במי שמצביע את האפשרות השלישית כתחליף לאפשרות השנייה שלא רוצה שיבינו את הנ"ל)


#3

א

איש תם

מי שיתנגד לשינוי, זה די מוכיח על כך שהוא זה שמעוניין להוריד את רמת הפורום, לא?
(אא"כ נראה במי שמצביע את האפשרות השלישית כתחליף לאפשרות השנייה שלא רוצה שיבינו את הנ"ל)
העליתי הצעה, אבל אולי מישהו יסתור את דברי וינמק אותם.
אני אשמח לחוות דעת של חברי הפורום, ולא רק להצבעות.


#4

ל

לביא

בכנות?
הרעיון של ההצעה טובה, אבל היישום שלו לא נכון.
קשה לי עם הרעיון שהמספר שלי יהיה רשום למישהו במערכת.
צריך אולי משהו אחר בשביל הרעיון הזה.

מס׳ ת״ז גם קשה לעניין...

בעיקרון אפשר למנוע חזרת משתמשים חסומים בחסימת IP,
אבל אם משתמשים בחדר מחשבים זה לא כזה יעיל.


#5

ב

בנימין לוריא

קשה לי עם הרעיון שהמספר שלי יהיה רשום למישהו במערכת.
מה הבעיה בזה? זה לא יפורסם, אלא יישאר רק אצל המנהל. מי שהמטרה שלו בפורום הזה טובה, לא אמור להסתיר משהו (לפחות) מהמנהל. לכאורה אפי' לא את שמו, ובוודאי לא את מספר הטלפון שלו.


#6

א

איש תם

הרעיון של ההצעה טובה, אבל היישום שלו לא נכון.
מה הכוונה "לא נכון"?


#7

ר

ראובן יוסף מיארה

רעיון מעולה וטוב, אשריך הרב "איש תם" שהגית כזה רעיון, זה ימנע הרבה בעיות, שתמיד קיימות של עוקצניות ומגמתיות וכדו' מיותרות, שאדם יודע שיודעים מיהו הוא יחשוב פעמיים מה לדבר, אם בכלל, ובזה הכל יבוא על מקומו בשלום, ויהיה אפשר לדבר בצורה חיובית וטובה.


#8

א

איש תם

רעיון מעולה וטוב, אשריך הרב "איש תם" שהגית כזה רעיון, זה ימנע הרבה בעיות, שתמיד קיימות של עוקצניות ומגמתיות וכדו' מיותרות, שאדם יודע שיודעים מיהו הוא יחשוב פעמיים מה לדבר, אם בכלל, ובזה הכל יבוא על מקומו בשלום, ויהיה אפשר לדבר בצורה חיובית וטובה.
השאלה איך דואגים שכל המשתמשים הפעילים יצביעו בענין?


#9

ר

ראובן יוסף מיארה

השאלה איך דואגים שכל המשתמשים הפעילים יצביעו בענין?
לענ"ד אם לא הולך "במוח", אפשר "בכוח", לפנות למנהל ולומר לו שהתנאי להיות שותף בפורום הוא להביא פרטים.


#10

ב

בנימין לוריא

השאלה איך דואגים שכל המשתמשים הפעילים יצביעו בענין?
ראשית, הם לא באמת חייבים להצביע בעניין. מספיק שמנהל יחליט, ואם כך דעתו היא מקובלת על כולם.
שנית, אין סיבה שמשתמש פעיל שמטרו תורנית, להגדיל תורה ולהאדירה, יסרב להצעה הזו, ואפי' רובם/חלקם כבר פרסמו את הפלאפון שלהם בדרכים כאלו ואחרות (בכל מיני ספרים/קונטרסים/מאמרים שכתבו, וכן כנציגי מורשת מרן וכד').


#11

א

איש תם

ראשית, הם לא באמת חייבים להצביע בעניין. מספיק שמנהל יחליט, ואם כך דעתו היא מקובלת על כולם.
שנית, אין סיבה שמשתמש פעיל שמטרו תורנית, להגדיל תורה ולהאדירה, יסרב להצעה הזו, ואפי' רובם/חלקם כבר פרסמו את הפלאפון שלהם בדרכים כאלו ואחרות (בכל מיני ספרים/קונטרסים/מאמרים שכתבו, וכן כנציגי מורשת מרן וכד').
ודאי שלא חייב שהם יצביעו, אבל בפורום שיש בו מאות חברים, לא מתאים לשנות נהלים ע"פ הצבעה של 6 חברים...
מסכים לחלוטין שזה ראוי, אבל מצד שני זה ימנע מהרבה להכנס, ולי אישית חבל מאוד להפסיד כמה ניקים שלמרות שאינם מ"שלנו" אבל מנהלים מו"מ עם ידיעות נרחבות, ותורמים רבות לגיוון המחשבה בפורום, כמו הרבנים @פשוט @הלוי @@דעת תורה.
ולכן בעיקרון אני הייתי בוחר באפשרות השלישית.
ואולי באמת אשנה את ההצבעה שלי.
הסיבה שאיני משנה עדיין את ההצבעה, היא כי אני רוצה שיהיה לי "מחייב" להשתמש בשמי האמיתי.


#12

ק

קורסיה

מי שיתנגד לשינוי, זה די מוכיח על כך שהוא זה שמעוניין להוריד את רמת הפורום, לא?
לא אמור להסתיר משהו
אני חושב שיש כאלה שלא מעוניינים כי יכול להיות מישהו שמכיר אותו אפילו לא מהפורום (עוף השמים יוליך את הקול) ונמנעים מזה כי חוששים 'להטרדה' בקושיות למה כתבת כך? וכד'


#13

ל

לביא

מה הכוונה "לא נכון"?
בשורה הבאה בדיוק הסברתי כוונתי,
לא מעוניין שהמספר שלי יהיה גלוי למנהלי האתר,
בעיקר בגלל שאם האקרים פורצים הם יכולים להגיע אלי בצורה כזו או אחרת.
ה״ה חשיפת שמות.
זהירות באינטרנט לא מסתכם רק באיסורי ערווה.


#14

א

איש תם

אני חושב שיש כאלה שלא מעוניינים כי יכול להיות מישהו שמכיר אותו אפילו לא מהפורום (עוף השמים יוליך את הקול) ונמנעים מזה כי חוששים 'להטרדה' בקושיות למה כתבת כך? וכד'
אבל רק למנהל הפורום יהיה את המספר, ואני מבטיח לך שאין לו זמן לבדוק מיהו כל אחד. זה רק בשביל מצב שיהיה בעיות.


#15

ק

קורסיה

במחשבה שניה אתה צודק


#16

ל

לביא

אבל רק למנהל הפורום יהיה את המספר
מכיוון שזה נכתב בהתעלמות מדבריי אני ארחיב,
כי גם שהדבר נמצא רק אצל מנהלי הפורום,
זה עדיין נמצא ב״דאטאבייס״ של הפורום,
האקר שמסתובב יכול למצוא כל אחד מאיתנו.
יש סיבה למה נשמרים מידע אישי באינטרנט.
כבר קרה שאתר חרדי שאני מכיר נפל בגלל התקפת האקרים.


#17

שילה אפרהימי

שילה אפרהימי

א'. זה יקשה על ניקים שנחסמו על ידי המערכת להרשם שוב, ולהטריד את חברי ומנהלי הפורום.
הם לא יכולים גם ככה. חסימת משתמשים חוסמת גם את הIP
מי שיתנגד לשינוי, זה די מוכיח על כך שהוא זה שמעוניין להוריד את רמת הפורום, לא?
אם זה לא נושא לדיון אז מה העניין להעלות אותו לדיון?
אבל אם משתמשים בחדר מחשבים זה לא כזה יעיל.
בדרך כלל הבעייתיים והטרולים הם כאלה עם מחשב פרטי.

למעשה זה לא יפתור שום דבר, היחיד שיוכל לדעת את המספרים יהיה המנהל וגם הוא כנראה לא יסתכל על זה, ובכל מקרה משתמש שנחסם לא חוזר, כי החסימה היא על המחשב עצמו, ולו יצוייר שהוא יחזור ויירשם, הוא לא ירצה שיחסמו אותו שוב לכן לא יתנהל באותה צורה בעייתית כמקודם.

חוץ מזה שזו מערכת שצריך לעבוד עליה ואם כבר יש למנהל זמן לעבוד על הפורום שיעבוד על דברים יותר יעילים.


#18

א

איש תם

הם לא יכולים גם ככה. חסימת משתמשים חוסמת גם את הIP

אם זה לא נושא לדיון אז מה העניין להעלות אותו לדיון?

בדרך כלל הבעייתיים והטרולים הם כאלה עם מחשב פרטי.

למעשה זה לא יפתור שום דבר, היחיד שיוכל לדעת את המספרים יהיה המנהל וגם הוא כנראה לא יסתכל על זה, ובכל מקרה משתמש שנחסם לא חוזר, כי החסימה היא על המחשב עצמו, ולו יצוייר שהוא יחזור ויירשם, הוא לא ירצה שיחסמו אותו שוב לכן לא יתנהל באותה צורה בעייתית כמקודם.

חוץ מזה שזו מערכת שצריך לעבוד עליה ואם כבר יש למנהל זמן לעבוד על הפורום שיעבוד על דברים יותר יעילים.
במחילה אבל אתה טועה מאוד.
אמרו לי כבר כמה שנחסמו ופתחו ניק חדש.
חלקם עדיין כותבים כאן.


#19

ל

לביא

במחילה אבל אתה טועה מאוד.
אמרו לי כבר כמה שנחסמו ופתחו ניק חדש.
חלקם עדיין כותבים כאן.
הם כנראה אלו שבאו מחדרי מחשב.
ואני לא יודע איך בדיוק (וגם לא מתעניין) אבל לבטח יש איזו שיטה לזייף IP.


#20

שילה אפרהימי

שילה אפרהימי

במחילה אבל אתה טועה מאוד.
אמרו לי כבר כמה שנחסמו ופתחו ניק חדש.
חלקם עדיין כותבים כאן.
טוב לדעת, אבל גם אם כן, הם מתנהלים אחרת מבעבר כך שהמטרה הושגה.
הם כנראה אלו שבאו מחדרי מחשב.
או שהם משתמשים בVPN.


#21

א

איש תם

הם כנראה אלו שבאו מחדרי מחשב.
ואני לא יודע איך בדיוק (וגם לא מתעניין) אבל לבטח יש איזו שיטה לזייף IP.
שניים מתוכם בוודאות לא באים מחדרי מחשב.


#22

שילה אפרהימי

שילה אפרהימי

שניים מתוכם בוודאות לא באים מחדרי מחשב.
VPN זה שירות ענן שמעביר את התשדורת שלך דרך שרת ביניים, מה שאומר שהכתובת שלך היא הכתובת של השרת ולא של המחשב, וכך אפשר לעבוד על המערכת.


#23

א

איש תם

טוב לדעת, אבל גם אם כן, הם מתנהלים אחרת מבעבר כך שהמטרה הושגה.
המטרה לא הושגה כי כל הזמן יש כאן כאלו, שמספקים עבודה רבה למנהל הפורום, ואם ידעו שאינם אנונימיים אצלו, לא יתחילו מראש.



#25

ל

לביא

VPN זה שירות ענן שמעביר את התשדורת שלך דרך שרת ביניים, מה שאומר שהכתובת שלך היא הכתובת של השרת ולא של המחשב, וכך אפשר לעבוד על המערכת.


#26

שילה אפרהימי

שילה אפרהימי

אני סובר שזה רק ירחיק אנשים, והאמצעים שבידינו מספיקים בשביל להרחיק את התגובות הבעייתיות. נכון שזה יעזור למנוע עוד יותר את הבעיות אבל זה לא שווה את זה לענ"ד.
אתה לא יכול לבקש ממישהו שרוצה לבדוק משהו לשים את פרטיו האישיים, הם יכולים לחשוש מזה שיבדקו אם זה פל' כשר, שישלחו הודעות ושיחות של תרומות וכדו', וזה ימנע מאנשים לנסות.

אפשר לקיים עדיין את הרעיון על ידי פתיחת חלק בפורום לאנשים שנרשמו עם מס' טלפון, וגם להצמיד לכל אחד כזה תג של חבר או משהו כזה להורות שהוא נרשם עם טלפון וכך אנשים יסמכו יותר על מה שהוא כותב (גם מחוץ לפורום הסגור). אפשר אפילו ללכת עם זה עוד יותר רחוק שתהיה גם דרגה גבוהה יותר של 'משתמש מוכר' כזה שמזדהה בשמו האישי (או בכינוי שמוכר לציבור כגון ''כוונת הלב'' או ''קול יוסף'' וכדו') ושפעילותו בפורום הוכרה כאיכותית ע"י חברי הצוות. ויוצמד לו תג בצבע זהב כאומר כזה ראה וקדש.
@מורשת מרן ו @איש תם - מה דעתכם על הגירסא הזו של הרעיון?


#27

ל

לביא

אתה לא יכול לבקש ממישהו שרוצה לבדוק משהו לשים את פרטיו האישיים, הם יכולים לחשוש מזה שיבדקו אם זה פל' כשר, שישלחו הודעות ושיחות של תרומות וכדו', וזה ימנע מאנשים לנסות.
לא מחויב שהמספרים יירשמו דווקא אצל המנהלים, יש מושג שיש מערכת אוטומאטית שמאשרת את המספר על ידי שיחה קולית, והמספר לא נשמר אצל המנהלים באמת.
כמדומני שבג׳ימייל זה כך. אם אתה שוכח את הססמא אתה מקיש את המס׳ טלפון שאיתו נרשמת והוא שולח הודעה/שיחה קולית לאשר שזה אתה. אבל המספר רק נשמר במערכת, אין באמת מציאות שזה נמצא אצל מישהו.

אפשר גם לעשות רעיון יפה, ולשים את התקנון של הפורום בהרשמה, ובשביל לאשר לא מספיק רק ללחוץ ״הנני מאשר״ (כפי שמצוי תמיד בדברים האלו שפשוט לוחצים ולא קוראים באמת), אלא תהיה שאלה בנוגע לחוקים, ומי שעונה נכונה באמת יוכל להרשם. וכך זה יקשה על אנשים יותר להרשם. וכן בסגנון.
אפשר לעשות אותו רעיון לפני שליחת ההודעה, שלפני השליחה יעלה ״מסך״ עם חוקי הפורום, ובו יצטרך לסמן שהוא מאשר שמה שכותב זה חלק מחוקי הפורום.
רעיון טיפה יותר קיצוני, שמשתמשים חדשים ההודעה שלהם לא תתקבל ישר אלא יצטרך אישור מנהלים לפני פירסומה. בפורום אחר ידוע שיש פורום ייעודי לכך. אך בפורום הזה אפשר להחיל זאת על כל משתמשי הפורום החדשים, ורק לאחר כמות מסויימת של הודעות הוא יוכל לפרסם בלי המתנה. ובדרך הזו יהיה אפשר לסנן יותר את המשתמשים החדשים ולדעת את טיבם. ובכך גם להרתיע.
כתבתי שהרעיון האחרון הוא קיצוני אבל לענ״ד הוא דווקא יותר מסתדר עם כל מה שנכתב עד כה.
אבל תוך כדי כתיבת שורות אלו אפשר למתן את הגישה, וכל משתמשים חדשים כן יוכלו לפרסם הודעותיהם, ומלבד שעד כמות מסויימת של הודעות יישלחו למנהלים כדי לדעת את טיבם, יפורסם ג״כ אזהרה מסוימת מעל ההודעה שלו כי ״המשתמש חדש ותחת פיקוח אם מתאים לקהילה של הפורום. אם אתם רואים בדבריו דברים הנוגדים לתקנון של הפורום, דווח על ההודעה תביא להסתרת ההודעה עד שיאשרו המנהלים אם אכן כך״. באדום אם אפשר.
(כשחושבים על זה יש עוד שלל רעיונות דומים, כתבתי פה רק מה שעלה בראשי כעת)

אני חושב שהרעיון האחרון הוא הכי מתאים.


#28

שילה אפרהימי

שילה אפרהימי

המשתמש חדש ותחת פיקוח אם מתאים לקהילה של הפורום. אם אתם רואים בדבריו דברים הנוגדים לתקנון של הפורום, דווח על ההודעה תביא להסתרת ההודעה עד שיאשרו המנהלים אם אכן כך
אני חושב שקצת נסחפנו, זה לא שהפורום תחת איום או משהו כזה, לא צריך להקצין עם החסימות.


#29

מורשת מרן

מורשת מרן

אפשר לקיים עדיין את הרעיון על ידי פתיחת חלק בפורום לאנשים שנרשמו עם מס' טלפון, וגם להצמיד לכל אחד כזה תג של חבר או משהו כזה להורות שהוא נרשם עם טלפון וכך אנשים יסמכו יותר על מה שהוא כותב (גם מחוץ לפורום הסגור). אפשר אפילו ללכת עם זה עוד יותר רחוק שתהיה גם דרגה גבוהה יותר של 'משתמש מוכר' כזה שמזדהה בשמו האישי (או בכינוי שמוכר לציבור כגון ''כוונת הלב'' או ''קול יוסף'' וכדו') ושפעילותו בפורום הוכרה כאיכותית ע"י חברי הצוות. ויוצמד לו תג בצבע זהב כאומר כזה ראה וקדש.
@מורשת מרן ו @איש תם - מה דעתכם על הגירסא הזו של הרעיון?
חזק מאד
כל הכבוד


#30

מורשת מרן

מורשת מרן

לא מחויב שהמספרים יירשמו דווקא אצל המנהלים, יש מושג שיש מערכת אוטומאטית שמאשרת את המספר על ידי שיחה קולית, והמספר לא נשמר אצל המנהלים באמת.
כמדומני שבג׳ימייל זה כך. אם אתה שוכח את הססמא אתה מקיש את המס׳ טלפון שאיתו נרשמת והוא שולח הודעה/שיחה קולית לאשר שזה אתה. אבל המספר רק נשמר במערכת, אין באמת מציאות שזה נמצא אצל מישהו.

אפשר גם לעשות רעיון יפה, ולשים את התקנון של הפורום בהרשמה, ובשביל לאשר לא מספיק רק ללחוץ ״הנני מאשר״ (כפי שמצוי תמיד בדברים האלו שפשוט לוחצים ולא קוראים באמת), אלא תהיה שאלה בנוגע לחוקים, ומי שעונה נכונה באמת יוכל להרשם. וכך זה יקשה על אנשים יותר להרשם. וכן בסגנון.
אפשר לעשות אותו רעיון לפני שליחת ההודעה, שלפני השליחה יעלה ״מסך״ עם חוקי הפורום, ובו יצטרך לסמן שהוא מאשר שמה שכותב זה חלק מחוקי הפורום.
רעיון טיפה יותר קיצוני, שמשתמשים חדשים ההודעה שלהם לא תתקבל ישר אלא יצטרך אישור מנהלים לפני פירסומה. בפורום אחר ידוע שיש פורום ייעודי לכך. אך בפורום הזה אפשר להחיל זאת על כל משתמשי הפורום החדשים, ורק לאחר כמות מסויימת של הודעות הוא יוכל לפרסם בלי המתנה. ובדרך הזו יהיה אפשר לסנן יותר את המשתמשים החדשים ולדעת את טיבם. ובכך גם להרתיע.
כתבתי שהרעיון האחרון הוא קיצוני אבל לענ״ד הוא דווקא יותר מסתדר עם כל מה שנכתב עד כה.
אבל תוך כדי כתיבת שורות אלו אפשר למתן את הגישה, וכל משתמשים חדשים כן יוכלו לפרסם הודעותיהם, ומלבד שעד כמות מסויימת של הודעות יישלחו למנהלים כדי לדעת את טיבם, יפורסם ג״כ אזהרה מסוימת מעל ההודעה שלו כי ״המשתמש חדש ותחת פיקוח אם מתאים לקהילה של הפורום. אם אתם רואים בדבריו דברים הנוגדים לתקנון של הפורום, דווח על ההודעה תביא להסתרת ההודעה עד שיאשרו המנהלים אם אכן כך״. באדום אם אפשר.
(כשחושבים על זה יש עוד שלל רעיונות דומים, כתבתי פה רק מה שעלה בראשי כעת)

אני חושב שהרעיון האחרון הוא הכי מתאים.
אפשר לשלב. רעיון מצויין.


#31

מורשת מרן

מורשת מרן

אני חושב שקצת נסחפנו, זה לא שהפורום תחת איום או משהו כזה, לא צריך להקצין עם החסימות.
מסכים. צריך לשים לב לא להיות יותר מדאי נוקשים.
יש פורום שחשב להיות מאד מקצועי וכו' וכו', והקפיד על כללים מכללים שונים כדי שיהיה מקצועי, ובסוף נסגר אחרי כמה זמן של פעילות.
צריך לעשות את הכל בצורה חכמה.
המטרה היא שיהיה כמה שיותר שיח, וכמה שאפשר שיהיה איכותי.


#32

א

איש תם

אני סובר שזה רק ירחיק אנשים, והאמצעים שבידינו מספיקים בשביל להרחיק את התגובות הבעייתיות. נכון שזה יעזור למנוע עוד יותר את הבעיות אבל זה לא שווה את זה לענ"ד.
אתה לא יכול לבקש ממישהו שרוצה לבדוק משהו לשים את פרטיו האישיים, הם יכולים לחשוש מזה שיבדקו אם זה פל' כשר, שישלחו הודעות ושיחות של תרומות וכדו', וזה ימנע מאנשים לנסות.
מי שרוצה לבדוק משהו בפורום בכלל לא צריך הרשם, הידון הוא רק על אנשים שרוצים "לכתוב" בפורום.
אפשר לקיים עדיין את הרעיון על ידי פתיחת חלק בפורום לאנשים שנרשמו עם מס' טלפון, וגם להצמיד לכל אחד כזה תג של חבר או משהו כזה להורות שהוא נרשם עם טלפון וכך אנשים יסמכו יותר על מה שהוא כותב (גם מחוץ לפורום הסגור). אפשר אפילו ללכת עם זה עוד יותר רחוק שתהיה גם דרגה גבוהה יותר של 'משתמש מוכר' כזה שמזדהה בשמו האישי (או בכינוי שמוכר לציבור כגון ''כוונת הלב'' או ''קול יוסף'' וכדו') ושפעילותו בפורום הוכרה כאיכותית ע"י חברי הצוות. ויוצמד לו תג בצבע זהב כאומר כזה ראה וקדש.
@מורשת מרן ו @איש תם - מה דעתכם על הגירסא הזו של הרעיון?
זה מומלץ מאוד, וקיים בהרבה פורומים, אבל זה לא נותן מענה לנקודות שהצגתי. ולכן זה מומלץ מאוד כתוספת אבל לא כתחליף.
לא מחויב שהמספרים יירשמו דווקא אצל המנהלים, יש מושג שיש מערכת אוטומאטית שמאשרת את המספר על ידי שיחה קולית, והמספר לא נשמר אצל המנהלים באמת.
כמדומני שבג׳ימייל זה כך. אם אתה שוכח את הססמא אתה מקיש את המס׳ טלפון שאיתו נרשמת והוא שולח הודעה/שיחה קולית לאשר שזה אתה. אבל המספר רק נשמר במערכת, אין באמת מציאות שזה נמצא אצל מישהו.
אם כך זה המצויין.
אפשר גם לעשות רעיון יפה, ולשים את התקנון של הפורום בהרשמה,
מצויין.
ובשביל לאשר לא מספיק רק ללחוץ ״הנני מאשר״ (כפי שמצוי תמיד בדברים האלו שפשוט לוחצים ולא קוראים באמת), אלא תהיה שאלה בנוגע לחוקים, ומי שעונה נכונה באמת יוכל להרשם. וכך זה יקשה על אנשים יותר להרשם. וכן בסגנון.
נראה קצת מוגזם.
אפשר לעשות אותו רעיון לפני שליחת ההודעה, שלפני השליחה יעלה ״מסך״ עם חוקי הפורום, ובו יצטרך לסמן שהוא מאשר שמה שכותב זה חלק מחוקי הפורום.
זה יקשה על כולם.
בפורום הזה אפשר להחיל זאת על כל משתמשי הפורום החדשים, ורק לאחר כמות מסויימת של הודעות הוא יוכל לפרסם בלי המתנה. ובדרך הזו יהיה אפשר לסנן יותר את המשתמשים החדשים ולדעת את טיבם. ובכך גם להרתיע.
כתבתי שהרעיון האחרון הוא קיצוני אבל לענ״ד הוא דווקא יותר מסתדר עם כל מה שנכתב עד כה.
רעיון מצויין.


#33

שילה אפרהימי

שילה אפרהימי

הידון הוא רק על אנשים שרוצים "לכתוב" בפורום.
מי שרוצה להתחיל לכתוב בתור נסיון לא רוצה שישר יעמיסו עליו קשיים.
אבל זה לא נותן מענה לנקודות שהצגתי
המצב לא מצריך נקיטת אמצעים חריגים שכאלה.


#34

א

איש תם

מי שרוצה להתחיל לכתוב בתור נסיון לא רוצה שישר יעמיסו עליו קשיים.
ראשית הגבתי למה שכתבת, שזה יקשה על מי שרוצה לבדוק משהו.
ולגוף טענתך כעת - מנגד, אנחנו לא רוצים שיעמיסו עלינו טרדנים וכד'.
המצב לא מצריך נקיטת אמצעים חריגים שכאלה.
תשאל את מנהל הפורום כמה שעות בשבוע הוא מקדיש לחסימת כל הללו.


#35

שילה אפרהימי

שילה אפרהימי

תשאל את מנהל הפורום כמה שעות בשבוע הוא מקדיש לחסימת כל הללו.
מסכים. צריך לשים לב לא להיות יותר מדאי נוקשים.
העיקרון הוא שהצר לא שווה בנזק. ואני מכיר טוב מאוד את ההלך כאן בפורום, לא צריך לספר לי.


#36

מ

מחפש את האמת בנרות

לדעתי העניה, כל הגבלה בפורום צריכה להיות מחושבת עם כמות המשתתפים בו.
זאת אומרת, שצריך לקחת בחשבון, שכל הגבלה שהיא, מורידה מכמות המשתתפים.
וגם אם נתחשב מאד במשתתפים ונקל עליהם מאד, בסופו של דבר לא נוכל לרדת לעומקם של כל הלבבות
וברור שזה יוריד משתתפים.

וירידה בכמות משתתפים בפורום, יכולה לחסל אותו סופית.
כי פעילות קטנה וישנונית, מרחיקה אנשים.
ומונעת מחדשים להצטרף.
בקיצור, ירידה בכמות המשתתפים מהווה סכנה לגוויעה איטית.

במילים אחרות. גם משתתפים לא איכותיים או אפרוריים לגמרי, תורמים המון לפורום בעצם החייאת הדיון והגברת הפעילות.
ויותר מכך נוכחתי לראות שלפעמים דווקא הסברה למתעקש או למתלהם יוצאת יותר בהירה ויותר מוגדרת ומדוייקת מאשר בדיון עם מבקשי אמת (כמוני עבדכם...). ומעז יוצא גם מתוק.

לסיכום, כל זמן שהפורום אינו בסכנה קיומית מניקים מעצבנים, הוא לא יכול להרשות לעצמו דילדול פעילות.


#37

שילה אפרהימי

שילה אפרהימי

לדעתי העניה, כל הגבלה בפורום צריכה להיות מחושבת עם כמות המשתתפים בו.
זאת אומרת, שצריך לקחת בחשבון, שכל הגבלה שהיא, מורידה מכמות המשתתפים.
וגם אם נתחשב מאד במשתתפים ונקל עליהם מאד, בסופו של דבר לא נוכל לרדת לעומקם של כל הלבבות
וברור שזה יוריד משתתפים.

וירידה בכמות משתתפים בפורום, יכולה לחסל אותו סופית.
כי פעילות קטנה וישנונית, מרחיקה אנשים.
ומונעת מחדשים להצטרף.
בקיצור, ירידה בכמות המשתתפים מהווה סכנה לגוויעה איטית.

במילים אחרות. גם משתתפים לא איכותיים או אפרוריים לגמרי, תורמים המון לפורום בעצם החייאת הדיון והגברת הפעילות.
ויותר מכך נוכחתי לראות שלפעמים דווקא הסברה למתעקש או למתלהם יוצאת יותר בהירה ויותר מוגדרת ומדוייקת מאשר בדיון עם מבקשי אמת (כמוני עבדכם...). ומעז יוצא גם מתוק.

לסיכום, כל זמן שהפורום אינו בסכנה קיומית מניקים מעצבנים, הוא לא יכול להרשות לעצמו דילדול פעילות.
שימד"נ


#38

מ

מחפש את האמת בנרות

בעניותי הנוראה לא ידעתי מה המה אלה ראשי התיבות.


#39

מורשת מרן

מורשת מרן

בעניותי הנוראה לא ידעתי מה המה אלה ראשי התיבות.
שפתיים יישק משיב דברים נכוחים


#40

א

איש תם

לדעתי העניה, כל הגבלה בפורום צריכה להיות מחושבת עם כמות המשתתפים בו.
זאת אומרת, שצריך לקחת בחשבון, שכל הגבלה שהיא, מורידה מכמות המשתתפים.
וגם אם נתחשב מאד במשתתפים ונקל עליהם מאד, בסופו של דבר לא נוכל לרדת לעומקם של כל הלבבות
וברור שזה יוריד משתתפים.

וירידה בכמות משתתפים בפורום, יכולה לחסל אותו סופית.
כי פעילות קטנה וישנונית, מרחיקה אנשים.
ומונעת מחדשים להצטרף.
בקיצור, ירידה בכמות המשתתפים מהווה סכנה לגוויעה איטית.

במילים אחרות. גם משתתפים לא איכותיים או אפרוריים לגמרי, תורמים המון לפורום בעצם החייאת הדיון והגברת הפעילות.
ויותר מכך נוכחתי לראות שלפעמים דווקא הסברה למתעקש או למתלהם יוצאת יותר בהירה ויותר מוגדרת ומדוייקת מאשר בדיון עם מבקשי אמת (כמוני עבדכם...). ומעז יוצא גם מתוק.

לסיכום, כל זמן שהפורום אינו בסכנה קיומית מניקים מעצבנים, הוא לא יכול להרשות לעצמו דילדול פעילות.
מאידך נראה שדווקא הניקים האמיתיים מהווים כאן את עיקר הדיונים, וזה ייחודו של פורום זה.
אם בשביל שיהיה פורום כשאר הפורומים אכן אין בעיה שייסגר, כל מטרת פורום זה היא ייחודיותו.

ואדרבה כלל שהדיונים כאן יהיו יותר ענייניים, ויותר מכובדים, ועם פחות ניקים שמפריעים ומעכירים, הניקים האמתיים ישתתפו ויכנסו יותר לפורום, ויהיו גם יותר ויותר מצטרפים, החפצים בדרך זו.
למטרות אחרות יש כבר מספיק פורומים!!!


#41

שילה אפרהימי

שילה אפרהימי

נדמה לי שמוצה הדיון. נשאיר את ההחלטה למנהל.


#42

ישיבישער של מרן

ישיבישער של מרן

המעניין הוא שרק 18 הצביעו בסקר ?‍♂️?‍♂️?‍♂️


#43

א

איש תם

המעניין הוא שרק 18 הצביעו בסקר ?‍♂️?‍♂️?‍♂️
נכון מאוד.
אולי מנהל המערכת יכול להציב זאת באיזה חלונית מוקפצת וכד', אם זה חשוב לו.


#44

ישיבישער של מרן

ישיבישער של מרן

נכון מאוד.
אולי מנהל המערכת יכול להציב זאת באיזה חלונית מוקפצת וכד', אם זה חשוב לו.
זה יותר נראה כנושא מעניין בפורום ע"פ התגובות והצפיות בו, רק פשוט הציבור לא רוצה או מפחד להיכנס לעובי הקורה ולהכריע בין הרים גבוהים שתורתם אומנותם ודעתם דעת עליון.....


#45

א

איש תם

והצפיות בו
איפה רואים מספר צפיות?


#46

ישיבישער של מרן

ישיבישער של מרן

איפה רואים מספר צפיות?
כאן:1650807903355.png
ואגב זה לא כ"כ משקף את המציאות וצע"ג כאן


#47

א

איש תם

כאן:הצג קובץ מצורף 3256
ואגב זה לא כ"כ משקף את המציאות וצע"ג כאן
תודה רבה
איך החלטת שזה לא משקף את המציאות?


#48

ישיבישער של מרן

ישיבישער של מרן

תודה רבה
איך החלטת שזה לא משקף את המציאות?
עיין בקישור המצורף בהנ"ל


#49

א

איש תם

עיין בקישור המצורף בהנ"ל
השיבו לך שזה לפי כניסות ולא לפי אנשים.


#50

ישיבישער של מרן

ישיבישער של מרן

השיבו לך שזה לפי כניסות ולא לפי אנשים.
נו ו..............


#51

ד

דעת תורה

זה יותר נראה כנושא מעניין בפורום ע"פ התגובות והצפיות בו
דוקא דבר זה אמור להדליק נורה אדומה אצל מנהלי הפורום.
משום מה נושאים שהם 'סביב' הלימוד וההלכה תופסים בפורום זה מקום אצל החברים יותר מאשר נושאים עקרוניים והלכתיים.
למשל, הנושא של כונת 'אלוקינו' עלה יומיים לפני ה'הצעה נועזת' של 'איש תם', ומשום מה זה לא מעניין אף אחד איך צריך לכוין ומה צריך לכוין. יש רק 64 צפיות נכון לעכשיו. אבל ההצעה נועזת יותר 'אקשין'.
כמו כן נושא כשרות עופות הפטם לא זוכה לצפיות רבות ולתגובות רבות.
ונתקלתי בזה בעוד איזהו מקומן בפורום.
האם זוהי מטרת הפורום לדון בדברים שוליים או בדברים 'חמים' כמו 'היתר מכירה' ו'מצה עשירה' וכדומה [שגם שם התגובות אינם 'הלכתיות נטו' אלא 'סביב' ההלכה, ודי למבין], ופחות בדברים הלכתיים ומעשיים חשובים לא פחות.
זה גם נקודה למחשבה כשרוצים שהפורום יגדל - מה התוכן שיוצקים החברים בפורום.


#52

מורשת מרן

מורשת מרן

דוקא דבר זה אמור להדליק נורה אדומה אצל מנהלי הפורום.
משום מה נושאים שהם 'סביב' הלימוד וההלכה תופסים בפורום זה מקום אצל החברים יותר מאשר נושאים עקרוניים והלכתיים.
למשל, הנושא של כונת 'אלוקינו' עלה יומיים לפני ה'הצעה נועזת' של 'איש תם', ומשום מה זה לא מעניין אף אחד איך צריך לכוין ומה צריך לכוין. יש רק 64 צפיות נכון לעכשיו. אבל ההצעה נועזת יותר 'אקשין'.
כמו כן נושא כשרות עופות הפטם לא זוכה לצפיות רבות ולתגובות רבות.
ונתקלתי בזה בעוד איזהו מקומן בפורום.
האם זוהי מטרת הפורום לדון בדברים שוליים או בדברים 'חמים' כמו 'היתר מכירה' ו'מצה עשירה' וכדומה [שגם שם התגובות אינם 'הלכתיות נטו' אלא 'סביב' ההלכה, ודי למבין], ופחות בדברים הלכתיים ומעשיים חשובים לא פחות.
זה גם נקודה למחשבה כשרוצים שהפורום יגדל - מה התוכן שיוצקים החברים בפורום.
כל נושא שאינו תורני תופס יותר את הציבור מבחינת כמות. עיין ערך קווי שיעורי תורה וקווי חדשות. זה טבע האדם. וכך יהיה בכל פורום שקיים ושיקימו.
מה גם, שלא כל נושא תורני מעניין את כולם, אחד מעניין אותו נושא כזה, ואחד נושא אחר. מה שאין כן דבר שקשור להתנהלות הפורום, שהוא שייך אצל כולם.
בגלל הסיבה הראשונה, המחשבה היא כל הזמן איך להגדיל ולעבות את הפורום, כדי שיהיו בו כמה שיותר חברים, כך כל אחד מעלה נושא אחר, מה שיכול לעניין יותר ויותר חברים בפורום.


#53

א

איש תם

דוקא דבר זה אמור להדליק נורה אדומה אצל מנהלי הפורום.
משום מה נושאים שהם 'סביב' הלימוד וההלכה תופסים בפורום זה מקום אצל החברים יותר מאשר נושאים עקרוניים והלכתיים.
למשל, הנושא של כונת 'אלוקינו' עלה יומיים לפני ה'הצעה נועזת' של 'איש תם', ומשום מה זה לא מעניין אף אחד איך צריך לכוין ומה צריך לכוין. יש רק 64 צפיות נכון לעכשיו. אבל ההצעה נועזת יותר 'אקשין'.
כמו כן נושא כשרות עופות הפטם לא זוכה לצפיות רבות ולתגובות רבות.
ונתקלתי בזה בעוד איזהו מקומן בפורום.
האם זוהי מטרת הפורום לדון בדברים שוליים או בדברים 'חמים' כמו 'היתר מכירה' ו'מצה עשירה' וכדומה [שגם שם התגובות אינם 'הלכתיות נטו' אלא 'סביב' ההלכה, ודי למבין], ופחות בדברים הלכתיים ומעשיים חשובים לא פחות.
זה גם נקודה למחשבה כשרוצים שהפורום יגדל - מה התוכן שיוצקים החברים בפורום.
האם אצלכם בכולל דיברו על כוונת אלוקינו ועל עופות הפטם יותר מעל היתר המכירה ומצה עשירה?!


#54

שילה אפרהימי

שילה אפרהימי

האם אצלכם בכולל דיברו על כוונת אלוקינו ועל עופות הפטם יותר מעל היתר המכירה ומצה עשירה?!
כל מי שלא הגיח אתמול לאוויר העולם, מזמן כבר נקעה נפשו מן הוויכוחים העקרים הללו. שנטחנו עד אשר דק לבלתי השאיר לו שריד ופליט. ומה לך כי תלין?


#55

א

איש תם

כל מי שלא הגיח אתמול לאוויר העולם, מזמן כבר נקעה נפשו מן הוויכוחים העקרים הללו. שנטחנו עד אשר דק לבלתי השאיר לו שריד ופליט. ומה לך כי תלין?
זה רק ראיה שזה נושאים יותר "חמים", וכמו שטענתי.


#56

אבישי לוי

אבישי לוי

כב' גם אמיתי באמת


#57

D

David hanono

אני גר במקסיקו ואולי יש אחרים כמוני שגרים בחו״ל וא״א לי לעשות מה שאתם רוצים דרך הטלפון


#58

A

abc123

אני לא חושב שצריך בפורום שבכל מקרה לא עם המון משתמשים, לנסות להגביל את השימוש בו.
הפורום לא נראה במתקפה של עשרות כאלו שמלכלכלים, או מדברים בשפה בוטה וכו'. או אינשי דלא מעליי.
לכן, סתם להרחיק אנשים שרוצים להישאר אנונימיים?....


חלק עליון