• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הצעת שידוך ששמות המחותנות שווים

אושרי רביב

Well-known member
לבקשת הרב הנעלה @שילה אפרהימי לפרסם תשובה בהלכה בפורום הנכבד, אמרתי כי אעלה מאשר בחיקי מזה זמן רב, והתשובה עודנה מונחת על ידי בעת כתיבתי שורות אלו, וחמדתי לי להעלותה לכאן. הגם כי סיימתיה משכבר הימים כפי שיראה הרואה.
איני מונח כעת בסוגייה כבר לקבל הערות והארות ולהשיב עליהן, אבל מכל מקום לדרכה של תורה תמיד אפשר, ואשמח שיעלו החברים והרואים תשובתי זו, הערות והארות כדרכה של תורה, וה' יעזרנו ברבות הימים לכתוב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
 

קבצים מצורפים

  • שמות מחותנות שווים.pdf
    714.3 KB · צפיות: 16
לבקשת הרב הנעלה @שילה אפרהימי לפרסם תשובה בהלכה בפורום הנכבד, אמרתי כי אעלה מאשר בחיקי מזה זמן רב, והתשובה עודנה מונחת על ידי בעת כתיבתי שורות אלו, וחמדתי לי להעלותה לכאן. הגם כי סיימתיה משכבר הימים כפי שיראה הרואה.
איני מונח כעת בסוגייה כבר לקבל הערות והארות ולהשיב עליהן, אבל מכל מקום לדרכה של תורה תמיד אפשר, ואשמח שיעלו החברים והרואים תשובתי זו, הערות והארות כדרכה של תורה, וה' יעזרנו ברבות הימים לכתוב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
יפה.
מעניין אם מה שכבודו העלה תקף גם מול צד שכל הדברים הללו כן יתברר שיש בם את צד החשש דווקא ובכן אולי ב"חמירא סכנתא" אין מקלים אז אף לא כב"איסורא"!?
 
יפה.
מעניין אם מה שכבודו העלה תקף גם מול צד שכל הדברים הללו כן יתברר שיש בם את צד החשש דווקא ובכן אולי ב"חמירא סכנתא" אין מקלים אז אף לא כב"איסורא"!?
ועכשיו בעברית?... קראתי שלוש פעמים מה שכתבת ולא הבנתי לאיפה אתה חותר...
 
ועכשיו בעברית?... קראתי שלוש פעמים מה שכתבת ולא הבנתי לאיפה אתה חותר...
לכאורה כבודו כתב בארמית "מאן דלא קפיד- לא קפדינן בהדיה" ולא ידעתי שגם אני השבתי שלא בעברית.
אז צריך לבדוק כי אולי יש מישהו שיודע עברית יותר טוב ממני ויאמר מה התכוונתי כשכתבתי בארמית שב"חמירא סכנתא" אולי עדיין יש לחשוש מהצוואה הזו.
מכל מקום- כתבתם חקירה יפה ביותר עם דברים של טעם, אני העלתי שאלה גרידא בדברים הנפלאים שהעלתם.
 
לכאורה כבודו כתב בארמית "מאן דלא קפיד- לא קפדינן בהדיה" ולא ידעתי שגם אני השבתי שלא בעברית.
אז צריך לבדוק כי אולי יש מישהו שיודע עברית יותר טוב ממני ויאמר מה התכוונתי כשכתבתי בארמית שב"חמירא סכנתא" אולי עדיין יש לחשוש מהצוואה הזו.
מכל מקום- כתבתם חקירה יפה ביותר עם דברים של טעם, אני העלתי שאלה גרידא בדברים הנפלאים שהעלתם.
לא התכוונתי ברצינות שלא הבנתי את דבריך בארמית, אלא שגם עם הפירוש לא הבנתי אותך... מה השאלה, אשמח אם כת"ר יסביר לי.
 
לא התכוונתי ברצינות שלא הבנתי את דבריך בארמית, אלא שגם עם הפירוש לא הבנתי אותך... מה השאלה, אשמח אם כת"ר יסביר לי.
ראיתי מה שכבודו העלה ספק ספיקא שלכן אין לחשוש בצוואה [אם אכן היא צוואה לפי הדברים שהעליתם] ושאלתי לכבודו אם לכאורה ברור שאין שינוי בין ספק ספיקא באיסורא לבין ספק ספיקא בסכנתא וזו היתה שאלתי בעניין.
 
הגאון הגדול רש"י זעפראני שליט"א הוסיף את השם "ידידיה" כאשר נתקשר בנו (רי"י) בקשרי שידוכין עם בת מי ששמו זהה לשמו. אם כי יתכן שהייתה זו רק הזדמנות ולרווחא דמילתא אחר שנתברר לו שזה היה שמו המלא של זקנו חכם סלים זעפראני זי"ע שעל שמו הוא נקרא.
 
נערך לאחרונה:
הגאון הגדול רש"י זעפראני שליט"א הוסיף את השם "ידידיה" כאשר נתקשר בנו (רי"י) בקשרי שידוכין עם בת מי ששמו זהה לשמו. אם כי יתכן שהייתה זו רק הזדמנות ולרווחא דמילתא אחר שנתברר לו שזה היה שמו המלא של זקנו חכם סלים זעפראני זי"ע שעל שמו הוא נקרא.
אני לא הוספתי. יש לי שתי שמות ולכן התירו לי.
 
חזור
חלק עליון