• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

ואגב גם לענין כבישת יין נסך אף בידוע שנכבש יום שלם נראה דעת הש"ך שם (יו"ד סי' קלה ס"ק ל"ג) דמהני עירוי ומילוי וכמו שחילק שם בהדיא דיין נסך קיל טפי לענין מילוי ועירוי שהמים שממלאים ומערים בכלי מקלישים טעם היין משא"כ בשאר איסורים דדין כבוש הוה כמבושל וכרותח ממש דלא מהני מילוי ועירוי אלא הגעלה ובחרס שאין יוצא מידי דופיו אף הגעלה לא מהני ע"ש ואם כן אתי שפיר דברי שו"ת רב פעלים דהתיר בקבוקי זכוכית במילוי ועירוי גם לענין יין נסך כי מעיקר הדין מהני הכשר זה גבי חמץ ויין נסך אף בכלי חרס וכל שכן בזכוכית שרק מחמת המנהג החמירו לדונו כחרס בודאי דמהני הכשר מילוי ועירוי בהני תרי מילי ודו"ק.


חזור
חלק עליון