• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

התנגדות לכשרויות ספרדיות אצל משתכנזים

נ ליסואר

Active member
ישנם מיעוט הקיים בציבור הספרדי ביחוד אצל משתכנזים שלא מוכן להכניס בשום אופן כשרויות ספרדיות כגון בית יוסף והרב מחפוד
השאלה האם חוץ מפוליטיקה האם יש בזה סיבה עניינית
מי שיש לו סיבה הגיונית שיביא ראיות לדבריו ממקרים שקרו
ואם כן האם אותן פשלות יכולות לקרות גם בעדה החרדית וכשרויות אשכנזיות אחרות הבא ראיות לדבריך
 
צריך לדעת מה הוא כן אוכל . מי שאוכל כל הכשר אשכנזי זה סתם גזענות אבל מי שאוכל רק העדה או רק עדה ולנדא זה באמת ברמה יותר גבוהה.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
יש לי סברא פשוטה אשמח לדיון ענייני
כל מפעל רוצה וצריך להשביע את רצון הצרכנים שלו ממילא ככל שהצרכנים יותר מדקדקים אז יהיה רף כשרות גבוה יותר
במקום שרוב הצרכנים הם אנשים פשוטים (רוב לא כל) שלא מידי מטריד אותם בדיוק כל הידור ממילא אין סיבה להניח שהכשר יהיה ברמה מאד גבוהה
בנוסף כשאין דמות רבנית בכשרות שאפשר לסמוך עליו.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
מחילה מכבוד ידיד נפשי ואהובי חכם ניסים בנן של קדושים
ממש היום קניתי בכסף מלא את החוברת של הרב אליהו פנחסי הכשרות למעשה - פסח תשפה
ושם בעמ' ר הסביר למה הבדץ של העדה חרדית כותבים לימות השנה בלבד,
שזה לא רק בגלל מה שכולם חושבים שהם לא אוכלים קטניות
אלא בגלל שיש לבדץ עיקרון שלא לתת הכשר לפסח אלא אם כן הם עברו על כל פריט ופריט מחומרי הגולם של המוצר שאין בו חמץ, ולפעמים זה עשרות או מאות חומרי גלם
וגם יש פסי יצור מורכבים ומסובכים שקשה להכשיר אותתם רק לפסח
ועוד עיין עליו
וסיים בעקיצה בזה"ל: "כאשר אנו רואים את הכשרויות שנותנות את כשרותם לצורך הפסח על מוצרים שכשרויות אחרות הסכימו להכשיר את המוצר לימות השנה בלבד, לא נוכל להימנע מלשאול את עצמנו האם באמת ישנו פיקוח הדוק בכל המפעלים הללו? מהיכן כוח האדם הגדול הנדרש כדי לפקח לתקופה קצרה כל כך? מה המשגיחים הללו עושים בשאר ימות השנה, ומה רמת המקצועיות שלהם? כיצד יכול גוף כשרות לברר ולקבוע נהלים ברורים באופן יסודי בתקופה קצרה כל כך של יצור לפסח על כמות מפעים גדולה כל כך?" עכ"ל.
והגם שאפשר ללמד זכות ולתרץ את כל שאלותיו, מכל מקום מקובלנו מחכמי ירושלים שאמרו "הפסח אינו נאכל" ולא חייבים לאכול כל דבר, ובפרט שהשאלות הללו מציקות גם לי מאוד כבר כמה שנים, ובחלק מהדברים כבר מצאנו ריעותא וסדק בכשרות, אז זה לא פלא שיש מאחינו וגם מתוכנו שלא אוכלים את ההכשר הזה בפרט בפסח.
 
השאלה האם חוץ מפוליטיקה האם יש בזה סיבה עניינית
מי שיש לו סיבה הגיונית שיביא ראיות לדבריו ממקרים שקרו
דיברו ע"ז בשרשור אחר כבר
ובקצרה לחלק מהטענות- שלא יתכן שכשרויות שאמורות להקפיד על "חלק", וידוע כדי שיצא חלק צריך לזרוק 70 אחוז לפחות
[מתוך מאה יוצא בערך 30 במקרה הטוב]
ועם כל זאת יש להם תפוצה מלאה וכמותית יותר מכל הבדצי"ם, בכל הארץ הם מופצים בהרבה עותקים
וזה אומר דרשני, כי לפי הכמות הנדרשת הם היו צריכים לספק פחות מחצי מהכמות שלהם ביחס לבדצי"ם האחרים
וכאן הפוך על הפוך- יש אותם בכמויות אדירות לאלפים ולרבבות בכל הארץ, [וזה מעורר שאלה ותמיהה רבתי, ולכן יש שנמנעים מכך]
 
דיברו ע"ז בשרשור אחר כבר
ובקצרה לחלק מהטענות- שלא יתכן שכשרויות שאמורות להקפיד על "חלק", וידוע כדי שיצא חלק צריך לזרוק 70 אחוז לפחות
[מתוך מאה יוצא בערך 30 במקרה הטוב]
ועם כל זאת יש להם תפוצה מלאה וכמותית יותר מכל הבדצי"ם, בכל הארץ הם מופצים בהרבה עותקים
וזה אומר דרשני, כי לפי הכמות הנדרשת הם היו צריכים לספק פחות מחצי מהכמות שלהם ביחס לבדצי"ם האחרים
וכאן הפוך על הפוך- יש אותם בכמויות אדירות לאלפים ולרבבות בכל הארץ, [וזה מעורר שאלה ותמיהה רבתי, ולכן יש שנמנעים מכך]
טענה זו גם על ההכשר של הרב מחפוד?
 
ואם כן האם אותן פשלות יכולות לקרות גם בעדה החרדית וכשרויות אשכנזיות אחרות הבא ראיות לדבריך
שמעתי המון פעמים מהרב שמואל בורשטיין (שהוא מומחה ידוע לכשרות) שבכל הבדצים ללא יוצא מהכלל, יש דברים טובים ויש דברים לא טובים
אין דבר כזה שבד"ץ אחד הכל מושלם והשני הכל לא טוב
אלא שבכל זאת הבדצים הידועים בתור טובים הם לרוב מפקחים יותר טוב
והדברים ארוכים
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון