וַיִּשְׁמַ֤ע פַּרְעֹה֙ אֶת־הַדָּבָ֣ר הַזֶּ֔ה וַיְבַקֵּ֖שׁ לַהֲרֹ֣ג אֶת־מֹשֶׁ֑ה וַיִּבְרַ֤ח מֹשֶׁה֙ מִפְּנֵ֣י פַרְעֹ֔ה וַיֵּ֥שֶׁב בְּאֶֽרֶץ־מִדְיָ֖ן וַיֵּ֥שֶׁב עַֽל־הַבְּאֵֽר (שמות ב, טו).
ופירש רש"י (בשם שמות רבה א'): וישב על הבאר - (לְשׁוֹן יְשִׁיבָה). לָמַד מִיַּעֲקֹב שֶׁנִּזְדַּוֵּג לוֹ זִוּוּגוֹ מִן הַבְּאֵר.
ולכאורה קשה מדוע היה צריך ללמוד זאת מיעקב?
והלא גם אליעזר ישב על היאור למצוא אשה ליצחק!
ועוד, שהמעשה באליעזר יותר דומה לכאן מהמעשה ביעקב, כיון שאליעזר לא ידע איזו אשה לקחת; משא"כ יעקב ידע מראש שלוקח את רבקה.
ופירש רש"י (בשם שמות רבה א'): וישב על הבאר - (לְשׁוֹן יְשִׁיבָה). לָמַד מִיַּעֲקֹב שֶׁנִּזְדַּוֵּג לוֹ זִוּוּגוֹ מִן הַבְּאֵר.
ולכאורה קשה מדוע היה צריך ללמוד זאת מיעקב?
והלא גם אליעזר ישב על היאור למצוא אשה ליצחק!
ועוד, שהמעשה באליעזר יותר דומה לכאן מהמעשה ביעקב, כיון שאליעזר לא ידע איזו אשה לקחת; משא"כ יעקב ידע מראש שלוקח את רבקה.
נערך לאחרונה: