ב'למכסה עתיק' הביא מדרש תלפיות ענף יהודה בשם הר"ש קלונימוס ששוע הוא עשיו.
ברש"י
מחילה זה מין בשאינו מינו ו2 קוים מקבילים שלעולם לא יפגשו.במדרש תלפיות
איני מסכים עמךמחילה זה מין בשאינו מינו ו2 קוים מקבילים שלעולם לא יפגשו.
במטותא אל לך להעמיס דברי "מדרש" זה ברש"י.
בעל המדרש תלפיות גם ידע את הרמב"ן הזה, ודו"קעיין לרמב"ן ז''ל באגרת הויכוח, מש"כ בענייני האגדה, ודו"ק.
זכותךאיני מסכים עמך
לא ברירא לי כלל.בעל המדרש תלפיות גם ידע את הרמב"ן הזה, ודו"ק
הרמב"ן בעצמו מרבה להביא מדרשי חז"ל, ורש"י מביא מדרשי חז"ל ע"פ פשוטו של מקראושים לבך ותן דעתך שהרמב"ן ז"ל אמר זאת על מדרשי חז"ל וק"ו בן בנו של ק"ו על דרושים בני מאות שנים בודדות...
מחילה, אבל דבריך לעיל הם ע"פ פשוטו של מקרא?הרמב"ן בעצמו מרבה להביא מדרשי חז"ל, ורש"י מביא מדרשי חז"ל ע"פ פשוטו של מקרא
איני מאמין באגדה זו.ויש טוענים שהרמב"ן הוכרח להתבטא כך רק בשביל הויכוח עם הכמרים
כאן כבר הלכנו לתורת הסוד?!אנחנו בודאי לא יכולים להחליט מה מדרש ע"פ פשוטו ומה ע"פ סוד למה להאמין ולמה לא
מחילה, אבל דבריך לעיל הם ע"פ פשוטו של מקרא?
כאן כבר הלכנו לתורת הסוד?! אנו כ"כ בירידת הדורות שאיננו יכולים לזהות מהו פשוטו של מקרא, ומהו מדרש?
מוה"ר שמואל קלונימוס ובעל מדרש תלפיות זצ"ל אינם חשודים במדרשים מומצאים, ואין הבדל בין המדרשים שיש בידינו למדרשים שנאמרו ע"י גדולי עולם.ומחילה, מה הקשר בין מדרשי רבותינו ז''ל כרבה וכילמדנו ועוד, למדרשים מומצאים לפני מאות שנים בודדות, כפי שהיתה תופעה רווחת אז, ומשם גם נולדו רבים ממדרשי הפליאה, שבהם קודם נורה החץ, ואח"כ סומנה המטרה.
חט"ח.יתכן שנרמזו בדבריו המדרש הנ"ל
רבינו הרמב"ן ז''ל בהמשך דבריו כתב שם דברים ברורים ביותר. עיי"ש.רק הרמב"ן וכיו"ב יכולים להכריע בין אגדות ולהאמין ולא להאמין
באמת שאינך מבין שיש חילוק בין מדרשי הלכה ואגדה של תנאים ואמוראים, למדרשים שירדו לעולם לפני מאות שנים?!ואין הבדל בין המדרשים שיש בידינו למדרשים שנאמרו ע"י גדולי עולם.
מה הר"ת?חט"ח.
ועדיין אין לנו רשות להחליט לבדינו איזה מדרש נכוןרבינו הרמב"ן ז''ל בהמשך דבריו כתב שם דברים ברורים ביותר. עיי"ש.
המדרש שכתב ר' שמואל קלונימוס הוא מדרש של תנאים ואמוראים שאין בידינו או שנאמרו איש מפי איש, הוא לא המציא אותובאמת שאינך מבין שיש חילוק בין מדרשי הלכה ואגדה של תנאים ואמוראים, למדרשים שירדו לעולם לפני מאות שנים?!