מכאן לאסתר מן התורה (חולין קלט, ב), ופירש רש"י (שם) הסתר אסתיר, בימי אסתר יהיה הסתר פנים ומצאוהו צרות רבות ורעות. ולפו"ר כוונתו כמש"כ המהרש"א שבימי אסתר הרמוזה ב"הסתר" הקב"ה יאמר אסתיר פני, וכ"ה בדעת זקנים (כאן).
ואפשר לומר שרמוז במילת "אסתיר" שיש בה אותיות תירס, שמבואר בגמ' (יומא י, א) לחד מ"ד שתירס מבני יפת זה פרס. ולפי"ז רמוז שיהיה הסתר פנים על ידי גלות תירס.
ואפשר לומר שרמוז במילת "אסתיר" שיש בה אותיות תירס, שמבואר בגמ' (יומא י, א) לחד מ"ד שתירס מבני יפת זה פרס. ולפי"ז רמוז שיהיה הסתר פנים על ידי גלות תירס.