בשו"ת מהרי"ל סי' מ' הביא בשם שאילתות דרב אחאי: "מזוזה בימין ונר חנוכה בשמאל ובעל הבית בטלית מצוייצת עובר ביניהם לקיים החוט המשולש לא במהרה ינתק". ולכאו' צ"ב, שהרי לילה הוא לא זמן ציצית, וזמן נר חנוכה הוא דווקא בלילה, א"כ בשעה שמדליק נר חנוכה לא יהיה מוקף בשלוש מצוות...
אמנם לפי מש"כ בשאילתות דרב אחאי עצמו (סי' כ"ו-דרשה לחנוכה), וז"ל: "והלכתא משמאל כדי שיהא מזוזה מימין ונר חנוכה משמאל ובעל הבית מצוייץ בטליתו ביניהם". ולא הזכיר עניין של "והחוט המשולש". וכן כתב בשו"ע סי' תרע"א סעיף ז': "מצוה להניחו בטפח הסמוך לפתח משמאל כדי שתהא מזוזה מימין ונר חנוכה משמאל". ולא הזכיר כלל עניין הציצית והחוט המשולש. ואולי ציצית הכוונה לכסות שיש לבעל הבית, והיינו שבעל הבית עובר בין שתי המצוות. ועכ"פ צ"ב לפי מש"כ בשו"ת מהרי"ל.
(בעיקרון אפשר גם לשאול אין נסביר את דבריו כאשר אשה מדליקה נרות חנוכה...)
אמנם לפי מש"כ בשאילתות דרב אחאי עצמו (סי' כ"ו-דרשה לחנוכה), וז"ל: "והלכתא משמאל כדי שיהא מזוזה מימין ונר חנוכה משמאל ובעל הבית מצוייץ בטליתו ביניהם". ולא הזכיר עניין של "והחוט המשולש". וכן כתב בשו"ע סי' תרע"א סעיף ז': "מצוה להניחו בטפח הסמוך לפתח משמאל כדי שתהא מזוזה מימין ונר חנוכה משמאל". ולא הזכיר כלל עניין הציצית והחוט המשולש. ואולי ציצית הכוונה לכסות שיש לבעל הבית, והיינו שבעל הבית עובר בין שתי המצוות. ועכ"פ צ"ב לפי מש"כ בשו"ת מהרי"ל.
(בעיקרון אפשר גם לשאול אין נסביר את דבריו כאשר אשה מדליקה נרות חנוכה...)
נערך לאחרונה: