במגדלות מרקחים (המצוטט בזאת) הביא דהנה בגמ' (מו"ק ט, א) מבואר שהיה מצוות שמחה בבניין בית המקדש, ולכן אכלו ביוה"כ, ומקור למצוות שמחה בתוס' הרא"ש ובשיטה לתלמיד רבינו יחיאל מפאריס בשם ריב"ם דילפינן ממה שהקריבו הנשיאים לחנוכת הבית שלמים, ובכל שלמים יש שמחה, כדכתיב בפר' כי תבוא "וזבחת שלמים ואכלת שם ושמחת".
אבל בשם רבינו יחיאל מפאריס הובא בשיטה הנ"ל, דס"ל דחיוב שמחה כתיב להדיא בחנוך הבית בפרשת ראה (דברים יב יא-יב) והיה המקום אשר יבחר ה' אלקיכם בו לשכן שמו שם וגו' ושמחתם לפני ה' אלקיכם"
ובדעת הריב"ם נראה לומר דס"ל שגם כאן השמחה היא בגלל הקרבת הקרבנות שנאמר בפסוק הקודם שמה תביאו. מיהו לפי"ז גם בעולה יהיה שמחה וצריך תלמוד. ועי' בפס' יח.