• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

ז"ך תשרי - הילולת מו"ר הגה"צ כ"ק רבנו יורם מיכאל אברג'יל זצוק"ל

יעקב דסטה

Active member
ז''ך תשרי - הילולת מו''ר הגה''צ כ''ק רבנו יורם מיכאל אברג'יל זצוק''ל, אהובו של מרן מלכא, וראה נא מעט בעדותו של הרב אליהו כהן שליט''א מחבר הספר מעדני מלך ח''א בהקדמה, שאין כמעט שיעור של מו''ה (מתוך 3 רבנים) ששמו של מרן מלכא לא מוזכר בסילודין זיע ורטט.ע''ש. ואני מוסיף את עדותי בזה ממה שזכתה נשמתי ואכמ''ל.
לצערנו הרב בימים קשים אלו התבטלו כל ההילולות.
ולכן אמרתי לעלות איזה קטע מדברי קדשו לזיכוי הרבים. שנזכה שזכותו תגן בעדנו ובעד כלל ישראל לקבל פני משיח צדקנו ברחמים גמורים.
אך לצערי איני מצליח לעלות, אשמח אם מישהו אחר יעלה איזה קטע ממו''ה בפרט עם מרן מלכא
 

קבצים מצורפים

  • IMG_20231012_173914_708.jpg
    IMG_20231012_173914_708.jpg
    21.9 KB · צפיות: 6
נערך לאחרונה:
בדיוק היום במשך חצי שעה לפחות דיברתי עם מישהו בשעת הצהריים על הקשר שהיה לו עם מרן. בלי סוף...
כל פעם הוא היה חותם על מכתב שהיה מצטרף למרן: עבד נרצע למרן.
מרן העריך אותו מאוד על כל מה שעשה למען התורה ואפילו הקדיש מזמן השיעור בתחילתו לדבר בשבחיו בפניו:
 
ווווואוייייי תודה רבה גדולה לך 😍😍😍😍. תבורך מפי עליון.
כחסיד של מו''ה ע''ה, וממה שזכיתי לקבל את אורו כשנתיים בכלי ראשון ולהתחמם לאורו, יש באמתחתי אוסף של דיבורים נלהבים בקטעי שמע וצפייה על הקשר עם מרן מלכא שאין לו אח וריע.דיינו במה שהבאת למעלה בעדותו של בנו, שדרכו הייתה לדבר עם מרן מלכא בעמידה!!!! 😱
ואי''ה יתברך ואני יזכה זה עוד יראה אור ויעלה על הדפוס.
 
נערך לאחרונה:
כל פעם הוא היה חותם על מכתב שהיה מצטרף למרן: עבד נרצע למרן.
ברשותך אני יוסיף ע''ז ביאור מתורה שבע''פ, ועוד מעט מהזיקה והקשר ביניהם ממ''ש בשנים עברו והודפסו בקונטרס שלי "יביע אומר - את אחי אנכי מבקש" על מרן מלכא והקהילה שלי .

"....כפי שאמר הרב דוד יוסף שליט''א, בהספדו בליל הסתלקותו של מו"ה כאשר מתו מוטל לפניו, שלא בכדי מורינו הרב עלה ונתעלה ביום שבת קודש, שהוא היה גם שבת האזכרה של מרן מלכא, אין זה כי "נפשו קשורה בנפשו".עכ"ל. ולנו פשוט הדבר שזה כל כחינו יניקתינו וחיותינו מאז ועד בכלל.
וזה בא לידיי ביטוי במה שזכינו לשמוע ביום הבהיר כו' בכסלו תשע''ד בשיעור היומי בכולל, שמורינו הרב גילה לשומעי לקחו מעט בקשר של המהלך שהיה צריך משמיים לעבור באותו חודש לפטירת מרן מלכא (במאסר וכו'), ע''פ הליקוטי מוהר''ן ושם המשיך בדברי בעל התניא היומי והרב התבטא בזה הלשון: "...ולדבקה בו שכל הדבק בתלמיד חכם מעלה עליו הכתוב כאילו נדבק בשכינה ממש... (דברי בעל התניא) אנחנו והרב עובדיה זה לא שני נשמות זה נשמה אחת, כשמרן עלה לשמיים אנחנו בשלושים של מרן, ג' בכסלו שם היה צריך עוד המשך להמשיך את הדור...".
וכן בחלום אדבר בו, במה סיפר בהילולא הראשונה שעשה לכבוד מרן מלכא, וכן באחד השיעורים בכולל, וזלש"ק: "לכן צדיקים לא אוהבים עולם הבא, רוצים להמשיך לעבוד רגיל, לפני כמה ימים חלמתי את מרן, הייתי בציון שלו, לא הייתה מצבה, אין מצבה?! היתפלאתי..., רק חול, הוא ככה (שוכב) עם הגלימה שלו, והוא אומר לי, עד מתי אני יהיה פה?! קשה לי פה! כולו היה עפר!, "קח אותי מפה, מה אני יעשה פה?! "איודך עפר היגיד אמיתך".... הצדיקים האלה באים רק אצל מי שאהב אותם כנימת נשמתם, אין להם משהוא אחר, אני למשל בעולם איו לי כלום, חוץ מהרב עובדיה יש לי רק את ה' יתברך 😍, אי אפשר, אין מילים שאני יכול להגיד לכם מה הקשר העצמי לרב עובדיה, זה לא בגלל שלמדתי יביע אומר או למדתי משהוא אחר יחו''ד (שהיה מעביר קבוע בסוף השיעור בשבת בבוקר), זה דברים שאין הפה יכול לספר, לכן הם באים במחזות האלה, לאנשים שיודעים בדיוק מה הם עוברים..."
ועוד זה בא לידי ביטוי ביום הבהיר יח' חשון תשע''ה דבר שהיה מרגלא בפומיה וזלש''ק: "...תמיד להזהר, הרב עובדיה עד הנצח,, פעם שלח לי איזה בקשה שנעשה למענו, חתמתי למטה, "עבד נרצע למרן לנצח", גם בעולמות העליונים 😍 מה שיגיד לי, רק ככה יש סייעתא דשמיא, זזים טיפה מהגדול הכל מתרסק, מאוד חשוב, לא להתפתות אחר שום שטות...".
וכן זכורני באחד מימיי שישי בחודש שבט כמדוני, בשנת תשע''ג, שמענו ממנו פירוש למאמר "עבד נרצע למרן לנצח" וכך אמר, "...אם תשאלו מה הקשר שלי למרן...? תלמיד...? חבר..? ידיד...? לא מזה ולא מזה אלא עבד בפני אדונו . ואם תשאלו לכמה זמה...? שנה 5-10-20... נרצע,, א''כ קיימא לן נרצע עד היובל היינו 50 שנה... קמשמע לן למרן לנצח.
ולא אחשוך פי מלומר מה שהתחדש לנו בס''ד באורם של רבותיי הנ''ל בז''ך בסיון תשע''ה תוך כדי לימוד בספר של מורינו הרב בצור ירום ח''ה, (פרק ט''ו בעמ' קט') בביאור דברי בעל התניא קדישא "שהצדיק נקרא עבד ה'", וזה לשון קודשו: "...אבל צריך לדעת שלא זוכים כל-כך מהר להיות עבד ה'. יש כאלה חותמים בסוף המכתב שלהם ""עבד ה'", הוא חושב עצמו למשה רבינו או יעקב אבינו או אברהם אבינו, מי יכול לחתום עבד ה'! מי שלומד תניא לא יעז לכתוב על עצמו "עבד ה'". ההגדרה של עבד ה' זה שאין לו מעצמו כלום וגם מה שלכאורה נראה שיש לו זה לא שלו זה בא מכך אדוניו. מה הייתה המעלה של אליעזר? "ויאמר עבד אברהם אנוכי" ללא אברהם אני עץ יבש תלוי באוויר, בגלל זה הוא הצליח..." ע''כ.
ומזה אני למדתי שאם למורינו הרב הייתה את התעוזה דקדושה לחתום על מרן מלכא "עבד נרצע למרן לנצח" לכן אין ספק שאם לא הייתה בתורה את החיבור הזה של אליעזר ואברהם זה היה אצל מורינו הרב ומרן מלכא כמו שאמר מורינו הרב בהילולא שעשה לכבוד מרן מלכא כעבור שנה לפטירתו, "שאם לא הייתה בתורה את האהבה של יונתן ודוד שאינה הייתה תלויה בדבר זה היה אצלי ואצל מרן".😍
ולכן בס''ד זה רמוז בר''ת למפרע בשם "אליעזר", שכך מעיד מרן מלכא על מורינו הרב: זה עבדי רבי יורם אברג'ל לנצח.

וכן מינה ובה, מורינו הרב מעיד על מרן מלכא: זה אדוני רבינו עובדיה יוסף לנצח.

וממה שאמר מו"ה שהם "נשמה אחת", זה בא עוד לידי ביטוי, בשיעור האחרון של מורינו הרב בכולל בשארית כוחותיו ביום לידת מרן מלכא יב' בתשרי ובפרט שסיים את השיעור בגדלותו של מרן מלכא וכידוע שהכל הולך אחר החיתום
ואח"כ ביום השבעה שחל בדיוק באותו יום ההילולא של מרן מלכא ממש, בד בבד.
וביום השלושים של הרב, שנערך במוצ''ש פ' חיי-שרה באותו תאריך שמרן מלכא אירח את מורינו הרב בלווין 8 שנים בדיוק קודם לכן, תשס''ח, ושינה ממנהגו ושיבח את מורינו הרב באריכות, ללמדנו טיפה מן הים, עד כמה קיים בעצמו מרן מלכא רבינו עובדיה את מאמרו של יוסף הצדיק: "וימצאהו איש, והנה תעה בשדה, וישאלהו האיש לאמר מה תבקש"? ואין איש אלא הקב''ה שנאמר "ה' איש מלחמה". "ויואמר (יוסף) את אחי אנוכי מבקש": "את אחי - "ר''ת אחי (למפרע)- חכם יורם אברג'ל. "אנוכי מבקש" - שיבקשו תורה מפיהו כי מלאך אלוקים צבקות הוא כדברי חז''ל בחגיגה (טו') על הפס', שפתי כהן ישמרו דעת "ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך אלוקים צבקות הוא", אם רבך דומה למלאך אלוקים בקש תורה מפיהו.

זכותם תגן בעדנו, ומי יתן וירבו כמותם בחכמי ישראל אכי''ר!!!! 🙏
 

קבצים מצורפים

  • IMG_20231013_122407_311.jpg
    IMG_20231013_122407_311.jpg
    42.4 KB · צפיות: 6
נערך לאחרונה:
אהה יופי, זה חשוב, כי שם הרב הורה לחסידיו ושומעי לקחו, שצריך שלכל אחד יהיה בבית את כל הסט ילקו''י של הראש''ל, כי בכל דבר הוא פוסק כאביו הקדוש!.עכל''ק
ותודה רבה 🙏
 
נערך לאחרונה:
אהה יופי, זה חשוב, כי שם הרב הורה לחסידיו ושומעי לקחו, שצריך שלכל אחד יהיה בבית את כל הסט ילקו''י של הראש''ל, כי בכל דבר הוא פוסק כאביו הקדוש!.עכל''ק
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון