בגמרא פסחים י ע"ב "בעי רבא עכבר נכנס וככר בפיו ועכבר יוצא וככר בפיו מהו מי אמרינן היינו האי דעל והיינו האי דנפק או דילמא אחרינא הוא אם תמצא לומר דהיינו האי דעל והיינו האי דנפק עכבר לבן נכנס וככר בפיו ועכבר שחור יוצא וככר בפיו מהו האי ודאי אחרינא הוא או דילמא ארמויי ארמיה מיניה ואת"ל העכברים לא שקלי מהדדי עכבר נכנס וככר בפיו וחולדה יוצאה וככר בפיה מהו חולדה ודאי מעכבר שקלתיה או דילמא אחרינא הוא דאם איתא דמעכבר שקלתיה עכבר בפיה הוה משתכח".
וצ"ע למה לא אומרים שהחולדה כבר אכלה את העכבר ועכשיו היא אוכלת את הלחם כעין "קינוח"...? ולמה כל כך פשוט לגמרא שאם זה אותו עכבר היה צריך להיות בפיה של החולדה?
אשמח לקבל את תשובת הלומדים היקרים.
יום נעים ומבורך וכל הברכות
וצ"ע למה לא אומרים שהחולדה כבר אכלה את העכבר ועכשיו היא אוכלת את הלחם כעין "קינוח"...? ולמה כל כך פשוט לגמרא שאם זה אותו עכבר היה צריך להיות בפיה של החולדה?
אשמח לקבל את תשובת הלומדים היקרים.
יום נעים ומבורך וכל הברכות