מעניין כמה אנשים מקפידים על כך.מה המטרה של הסקר
"מקפידים"?...מעניין כמה אנשים מקפידים על כך.
יש פעמים שגם אחרי שאומרים 90 פעם עדיין הלשון לא התרגלה.חבל לפספס זה רק עוזר
מה פירוש בעיקרון צריך לחזור?"מקפידים"?...
יש פעמים שגם אחרי שאומרים 90 פעם עדיין הלשון לא התרגלה.
ואז אתה מרגיש צורך לחזור כי נראה לך שרוב הסיכויים שלא אמרת, ממש כמעט בטוח, אבל מכיון שסו"ס זה ספק ואמרת 90 פעם אתה לא חוזר וממשיך בהרגשה שאע"פ שלא אמרת ובעיקרון צריך לחזור - אתה לא חוזר.
להגיד "משיב הרוח" זה מעולה, כי בין כך לא חוזר.
למה לא?מה פירוש בעיקרון צריך לחזור?
על פי הלכה לאחר 90 פעם לא צריך לחזור.
הרגש לא קשור פה.
פשוט מאוד.למה לא?
הוא בטוח ה-99% שלא אמר נכון, ורוצה לחזור, אך בגלל האחוז האחד הזה שאולי כן אמר נכון הוא לא יכול לחזור כי אמר תשעים פעם. אך אם לא יאמר יוכל לחזור.
למה לבטלה? הרי להלכה מי שמסופק צריך לחזור, אז זה לא לבטלה, ק"ו כשכמעט ברור לו שלא אמר.חבל על כל ההזכרות והברכות שנאמרו לבטלה.
אולי עצלות וחוסר זמן.
עיין בטור סי' קי"ד בשם מהר"ם מרוטנבורג.למה לבטלה? הרי להלכה מי שמסופק צריך לחזור, אז זה לא לבטלה, ק"ו כשכמעט ברור לו שלא אמר.
אם זה היה ברכה לבטלה למי שלא אומר תשעים פעם, ההלכה היתה צריכה לחייב את כולם לומר כן.
סליחה מה אתה רוצה לדידן אנו הספרדים שאומרים ברך עלינו בחורף במקום ברכינו בקיץ אז לכן מי שהתרגל אחרי שלושים יום להגיד אחרי רפאנו מיד ברך עלינו זה יעזור לו ואבל מה יועיל לי (הספרדי) שאומר אחרי רפאנו בקיץ ברכינו אם אני יגיד ותן טל ומטר לא יעזור ליולך המזלזל הקורא לעצמו @מתלמידי מרן הראש"ל היזהר בלשונך לפני שאתה מדבר על הלכה מפורשת ומפריך דברים נכונים ונחוצים כלאחר יד/לשון.
הרבה רבנים מבקשים בשיעוריהם בכל לשון של בקשה לעשות זאת קודם התפילה הראשונה כדי שלא להיכנס לספק ברכה לבטלה.
זה אני יודע.מי שאמר כך המציאות היא שכבר התרגלה לשונו לאמור 'ותן טל ומטר לברכה' ואינו צריך לחזור בספק, אם פשע ואמר 'ותן ברכה' צריך לחזור, אבל אם לא זוכר וחושב שלא אמר טל ומטר - אינו צריך לחזור.
לא הבנתי למה לא יועיל העיקר זה שתתרגל הלשוןב. אלו שאומרים "רופא חולי עמו ישראל ברך עלינו" אינו פשוט שמועיל וזו מחלוקת אחרונים כיון שלא הזכיר ותן טל ומטר עי' בכה"ח והגם שנוקטים יותר דמהני שוב למה ליכנס בידים למחלוקת.
כה"ח סי' קי"ד סק"ס, טעם הדבר לא מבואר שם אבל אפשר אולי לבאר דדוקא באותה ברכה מועיל חזקת הרגל הלשון אבל מברכה לברכה לא מהני דפעמים שאדם עוצר בין ברכה לברכה ולא מיד אומר ברצף "רופא חולי עמו ישראל ברך עלינו" וכיון ששהה בין סוף הברכה לתחלת הברכה אינו כמו שריגל לשונו ותו לא מהני, וע"ע בכה''ח שם סקנ"ה ואול"צ פ"ז הכ"ט בביאורים כתבו שלדעת מרן במוריד הטל צריך לומר מתחלת אתה גיבור ולא רב מרב להושיע.לא הבנתי למה לא יועיל העיקר זה שתתרגל הלשון
אשמח שתבאר ותכתוב היכן כה"ח