• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חייך קודמין - עד כמה ???

נץ החמה

New member
אמרינן בגמ’ (נדמה לי ב”מ) שנים שהיו הולכין בדרך וכד אחד של מים, אם שותים שניהם מתים שניהם ואם שותה האחד הוא חי והשני מת, אמר ר”ע חייך קודמין ולא ייתן לחבירו לשתות,
ונשאלה השאלה בביהמ”ד, מה נאמר בכה”ג דיש לאחד בקבוק מים אלא דאיירי דהוא חלש ואינו יכול לפתוח את הפקק, האם מחוייב השני לפתוח לו את הפקק, או נאמר דאינו מחוייב דיחכה שימות בעל הבקבוק דהא אינו יכול לשתות, ואח”כ ישתה הוא ויחיה.
מה אומרים הת”ח.
 
אמרינן בגמ’ (נדמה לי ב”מ) שנים שהיו הולכין בדרך וכד אחד של מים, אם שותים שניהם מתים שניהם ואם שותה האחד הוא חי והשני מת, אמר ר”ע חייך קודמין ולא ייתן לחבירו לשתות,
ונשאלה השאלה בביהמ”ד, מה נאמר בכה”ג דיש לאחד בקבוק מים אלא דאיירי דהוא חלש ואינו יכול לפתוח את הפקק, האם מחוייב השני לפתוח לו את הפקק, או נאמר דאינו מחוייב דיחכה שימות בעל הבקבוק דהא אינו יכול לשתות, ואח”כ ישתה הוא ויחיה.
מה אומרים הת”ח.
אם הבקבוק של השני פשיטא שחייב לעזור לו שאותו שהמים שלו הוא זכאי בהם
 
אם הבקבוק של השני פשיטא שחייב לעזור לו שאותו שהמים שלו הוא זכאי בהם
פשיטא ?????
אין לך כלל צד דדלמא אין מחוייב לעזור לו לפתוח הבקבוק, דהא חייך קודמים,
ובשלמא היית מביא תנא דמסייע לך, אך לומר מדעתך פשיטא ??
היית םוסק זאת להלכה מדעתך.
 
פשיטא ?????
אין לך כלל צד דדלמא אין מחוייב לעזור לו לפתוח הבקבוק, דהא חייך קודמים,
ובשלמא היית מביא תנא דמסייע לך, אך לומר מדעתך פשיטא ??
היית םוסק זאת להלכה מדעתך.
פשוט וא''צ לפנים.
גם לדידי פשוט שחייב לפתוח לו הבקבוק מדין לא תעמוד על דם רעך, כל זמן שחברו בעל המים בחיים.
ואין מתחשבים מה יהא בעתיד, אם יהא.
 
חזור
חלק עליון