ד. מי שבירך על ספירת העומר, ובעת ברכתו היה סבור שהיום הוא כך וכך לעומר, ולפני שספר נזכר מיד שהיום אינו כך וכך, ימשיך ויספור את העומר, ולא יחזור לברך. [טור בשם ראבי"ה בסי' תפט הצריך לחזור ולברך, כיון דספירת העומר מן התורה. אבל בב"י כתב דכיון דספירת העומר מדרבנן יצא ידי חובה. וראה בילקוט יוסף במבוא לאיסור והיתר כרך ב', ובילקו"י על המועדים עמוד תיד].
שאלה: למה שתהיה הווה אימנא שצריך לחזור לברך עוד פעם הרי הברכה עדיין לא יצאה מפיו?
שאלה: למה שתהיה הווה אימנא שצריך לחזור לברך עוד פעם הרי הברכה עדיין לא יצאה מפיו?