יהודה בן דוד - משנת יוסף
Well-known member
נשאלתי בזה"ל:
יש לי להבין מדוע לא חייש הגרע"י זצ"ל לדעת ר"ת לגבי טבילת נשים לטהרתן?
והנה אע"פ שבאמת הוא דרבנן [שהרי הטבילה אחר ז' ימים מיום שראתה ואם כן אי"ז מה"ת כטבילת נדה אלא כדין זבה דרבנן] מ"מ מרן ז"ל בש"ע סי' קצו פסק ד"ז לחומרא ולא התיר אלא בדיעבד ע"ש, ואם כן לדעת מרן ז"ל שקיבלנו הוראותיו ואיהו ס"ל כדעת ר"ת, אם כן גם בזה יש לחוש לעכב הטבילה לזמן ר"ת,
ובדקתי היום בטהרת הבית ח"ב, וראיתי שמיקל בזה, ולא התברר לי כ"כ מדוע עזב דעת מרן ז"ל,
ועוד שם דן לגבי טבילה בליל שבת ובזה אזיל בתר המנהג להקדים הטבילה בביה"ש, וצ"ע שכ"ז מנהג נגד מרן ז"ל,
כתבתי מקופיא, ואשמח אם יש לך מידע או שתעביר לאי מי המונח בסוגיות אלו בדעת הגרע"י זצ"ל
בתודה מראש
אשמח לחוו"ד חברי הפורום
יש לי להבין מדוע לא חייש הגרע"י זצ"ל לדעת ר"ת לגבי טבילת נשים לטהרתן?
והנה אע"פ שבאמת הוא דרבנן [שהרי הטבילה אחר ז' ימים מיום שראתה ואם כן אי"ז מה"ת כטבילת נדה אלא כדין זבה דרבנן] מ"מ מרן ז"ל בש"ע סי' קצו פסק ד"ז לחומרא ולא התיר אלא בדיעבד ע"ש, ואם כן לדעת מרן ז"ל שקיבלנו הוראותיו ואיהו ס"ל כדעת ר"ת, אם כן גם בזה יש לחוש לעכב הטבילה לזמן ר"ת,
ובדקתי היום בטהרת הבית ח"ב, וראיתי שמיקל בזה, ולא התברר לי כ"כ מדוע עזב דעת מרן ז"ל,
ועוד שם דן לגבי טבילה בליל שבת ובזה אזיל בתר המנהג להקדים הטבילה בביה"ש, וצ"ע שכ"ז מנהג נגד מרן ז"ל,
כתבתי מקופיא, ואשמח אם יש לך מידע או שתעביר לאי מי המונח בסוגיות אלו בדעת הגרע"י זצ"ל
בתודה מראש
אשמח לחוו"ד חברי הפורום