• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

יש למישהו את הערות שכתב הרב אושרי אזולאי על דברי הרב אופיר מלכא

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
האמת אגיד, בכאב גדול מאוד.
קשה מאוד לחלוק על מרן, שה' איתו ומאריה סייעיה והלכה כמותו בכל מקום.
אבל מה שעשו נגד הרב אופיר, במחכ"ת, רק עשו לו כבוד גדול מאוד ולא הועילו כלום.
והמבין מבין
 
נערך לאחרונה:
הרב אופיר מרבה לחלוק על רבינו עובדיה? לא נראה לי.
הוא פוסק הרבה כדעת המשנ"ב גם לספרדים, ולא כמו מרן רבנו עובדיה זיע"א ומרן הראשון לציון שליט"א
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
הערות חזקות ביותר.
אדרבה אם יש מה להשיב כבודו מוזמן להגיב.
אבל לא לכתוב גיבובי מלים, ולטשטש את המציאות.
ואגב, יש עוד הרבה הערות חזקות שלא הובאו שם.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
אין ספק שאין דרכו ממש כשיטת הלימוד של מרן זצוק"ל
אבל בד"כ מה שיצא לי לראות הוא מביא את הצדדים לכאן ולכאן לא מסלף ולא מעלים דעות של אחרים והבוחר יבחר
לכן צריך להיזהר לא לזלזל
אפי' שהוא לא ''פוסק הדור'' מ"מ מדובר בת"ח משכמו ומעלה
ואני די בטוח שיהיה לו מה להשיב על ההערות
כי בד"כ זה מח' קדומה או שי' פסיקה שונות
 
להזכיר דעת אחרים.
מותר.
מותר.
חובה.
וכלל,
לא ראיתי שמדחה ד' מרן זיע"א באופן שיש כאן מגמתיות נגד מרן.
ומעולם לא הסתיר שיטת מרן ודעתו.
חיפשתי איפה מקשה ומדחה את מרן, ולא מצאתי. אבל לא עברתי על כל ספרו רק מקופיא.
באופן שד' המשיג לא מובן כ"כ.
ובפרט שהרב אופיר מודיע דעתו לרבים בצורה ברורה ונחרצת שהוא משועבד למשנ"ב. וספרו בדרך המ"ב.
 
הערות חזקות ביותר.
אדרבה אם יש מה להשיב כבודו מוזמן להגיב.
אבל לא לכתוב גיבובי מלים, ולטשטש את המציאות.
ואגב, יש עוד הרבה הערות חזקות שלא הובאו שם.
הייתי מתכבד להציע
שיביאו כאן הערות בפורום "רק בלימוד"
ונפתח את הדברים, לשבט או לחסד.
בתנאי שיהיו הדברים בנקיות הדעת ולשם שמים.
מי שלא עומד בתנאים אלו, מוטב לא יכתוב כאן.
מרן חינך רק לשם שמים. בלתי אל האמת עיננו.
 
איזה מטרה בדיוק זה ישיג?
לא הבנתי איזה מטרה אתה אמור להשיג, אם אני כותב תשובות בהלכה ויצא לי אחרת ממך אסור לי לומר דעתי, כי לאיזה מטרה אני ישיג מזה. המטרה היחידה לומר את האמת לפי דעתי (ואתה לפי דעתך), אבל לומר שלא לפרסם, לא שמענו מעולם. כבודו יעיין קצת בספרי הפוסקים מלאים מזה, ולאיזה מטרה עשו זאת? מגוחך!
 
זה נכון שאפשר להשיג, אך בודאי שראוי לעשות כן רק בדרך כבוד.
מלבד מרן פוסק הדור שליט"א, שהוא מעמיד ומנחיל לנו את דרך פסיקת ההלכה,
וכפי שאומר בשיעורים במוצ"ש.
 
לא הבנתי איזה מטרה אתה אמור להשיג, אם אני כותב תשובות בהלכה ויצא לי אחרת ממך אסור לי לומר דעתי, כי לאיזה מטרה אני ישיג מזה. המטרה היחידה לומר את האמת לפי דעתי (ואתה לפי דעתך), אבל לומר שלא לפרסם, לא שמענו מעולם. כבודו יעיין קצת בספרי הפוסקים מלאים מזה, ולאיזה מטרה עשו זאת? מגוחך!
וכי דיברתי על תשובה בהלכה? דיברתי על כך שלומדים תשובה של פלוני וכל הלימוד נובע מתוך תשובתו, ולומדים כדרכה של תורה ומגיעים לסתירות וקושיות והשגות, וכאן גדולי עולם היו שולחים מכתבים אחד לשני, וגם כשהיו מפרסמים בספרים בד"כ היו שולחים מכתבים לפני, לא שולחים באיזה עלון או משהו כזה.
כשרצו הפוסקים להשיג על פלוני או לתמוהה על דבריו שגרו מכתבים ישירים, וכך גם מרן זצוק"ל עשרות ומאות פעמים.
 
שוב פעם, יש לחלק בין כתיבת ספר הלכה ובכל נושא להתייחס לחולקים, לבין לראות כדרך אגב תשובה של פלוני, לא להסכים איתה, ולפרסם תגובה שאינה מגיעה ליעד עליו משיגים
מרן ב"יביע אומר" כתב השגות רבות על ספרים, אחד אחרי השני.
 
מרן ב"יביע אומר" כתב השגות רבות על ספרים, אחד אחרי השני.
מרן גם שלח מכתבים ישירים לפוסקי הדור, זו לא ראיה, ציינתי מה העניין של ספרים.
אדרבא תכתוב ספר, תכתוב על סוגיה ותציין מה עלה לך שם ותחלוק,
החיפזון לכתוב בעלונים או בכל אמצעי אחר בלי לכתוב ישירות לרב עליו חולקים, טעם מעט מר אצלי בכל אופן
 
שוב פעם, יש לחלק בין כתיבת ספר הלכה ובכל נושא להתייחס לחולקים, לבין לראות כדרך אגב תשובה של פלוני, לא להסכים איתה, ולפרסם תגובה שאינה מגיעה ליעד עליו משיגים
יש סימנים שלמים בספרי מרן זיע"א (למי שיודע), שהקדישם עבור הערות על חכם מסויים בכל מיני נושאים שונים, וקבצם לאחד. וכן היה דרכם של כמה מרבותינו נ"ע.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון