הרב אופיר מרבה לחלוק על רבינו עובדיה? לא נראה לי.קשה מאוד לחלוק על מרן, שה' איתו ומאריה סייעיה והלכה כמותו בכל מקום.
הוא פוסק הרבה כדעת המשנ"ב גם לספרדים, ולא כמו מרן רבנו עובדיה זיע"א ומרן הראשון לציון שליט"אהרב אופיר מרבה לחלוק על רבינו עובדיה? לא נראה לי.
האם הוא שלח את ההיערות האלו לרב אופיר מלכא?הערות חזקות ביותר.
אדרבה אם יש מה להשיב כבודו מוזמן להגיב.
אבל לא לכתוב גיבובי מלים, ולטשטש את המציאות.
ואגב, יש עוד הרבה הערות חזקות שלא הובאו שם.
וכלל,להזכיר דעת אחרים.
מותר.
מותר.
חובה.
הייתי מתכבד להציעהערות חזקות ביותר.
אדרבה אם יש מה להשיב כבודו מוזמן להגיב.
אבל לא לכתוב גיבובי מלים, ולטשטש את המציאות.
ואגב, יש עוד הרבה הערות חזקות שלא הובאו שם.
לא הבנתי איזה מטרה אתה אמור להשיג, אם אני כותב תשובות בהלכה ויצא לי אחרת ממך אסור לי לומר דעתי, כי לאיזה מטרה אני ישיג מזה. המטרה היחידה לומר את האמת לפי דעתי (ואתה לפי דעתך), אבל לומר שלא לפרסם, לא שמענו מעולם. כבודו יעיין קצת בספרי הפוסקים מלאים מזה, ולאיזה מטרה עשו זאת? מגוחך!איזה מטרה בדיוק זה ישיג?
וכי דיברתי על תשובה בהלכה? דיברתי על כך שלומדים תשובה של פלוני וכל הלימוד נובע מתוך תשובתו, ולומדים כדרכה של תורה ומגיעים לסתירות וקושיות והשגות, וכאן גדולי עולם היו שולחים מכתבים אחד לשני, וגם כשהיו מפרסמים בספרים בד"כ היו שולחים מכתבים לפני, לא שולחים באיזה עלון או משהו כזה.לא הבנתי איזה מטרה אתה אמור להשיג, אם אני כותב תשובות בהלכה ויצא לי אחרת ממך אסור לי לומר דעתי, כי לאיזה מטרה אני ישיג מזה. המטרה היחידה לומר את האמת לפי דעתי (ואתה לפי דעתך), אבל לומר שלא לפרסם, לא שמענו מעולם. כבודו יעיין קצת בספרי הפוסקים מלאים מזה, ולאיזה מטרה עשו זאת? מגוחך!
על ספר "אור לציון" גם כך עשה מרן זיע"א?וכך גם מרן זצוק"ל עשרות ומאות פעמים.
שוב פעם, יש לחלק בין כתיבת ספר הלכה ובכל נושא להתייחס לחולקים, לבין לראות כדרך אגב תשובה של פלוני, לא להסכים איתה, ולפרסם תגובה שאינה מגיעה ליעד עליו משיגיםעל ספר "אור לציון" גם כך עשה מרן זיע"א?
מרן ב"יביע אומר" כתב השגות רבות על ספרים, אחד אחרי השני.שוב פעם, יש לחלק בין כתיבת ספר הלכה ובכל נושא להתייחס לחולקים, לבין לראות כדרך אגב תשובה של פלוני, לא להסכים איתה, ולפרסם תגובה שאינה מגיעה ליעד עליו משיגים
מרן גם שלח מכתבים ישירים לפוסקי הדור, זו לא ראיה, ציינתי מה העניין של ספרים.מרן ב"יביע אומר" כתב השגות רבות על ספרים, אחד אחרי השני.
יש סימנים שלמים בספרי מרן זיע"א (למי שיודע), שהקדישם עבור הערות על חכם מסויים בכל מיני נושאים שונים, וקבצם לאחד. וכן היה דרכם של כמה מרבותינו נ"ע.שוב פעם, יש לחלק בין כתיבת ספר הלכה ובכל נושא להתייחס לחולקים, לבין לראות כדרך אגב תשובה של פלוני, לא להסכים איתה, ולפרסם תגובה שאינה מגיעה ליעד עליו משיגים