• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

כל דברי הם רק כתלמיד הדן ולא באתי אלא לעורר ולא להסיק מסקנות.

בפשטות עולה מדברי השו"ע הנ"ל שאף להצד שהוא פת, אם אין בו כזית ואינו ניכר שהוא מפת, איבד את תורת פת שבו, וממילא באופן שהוא כך ברכתו מזונות בתורת וודאי.

ואמנם נכון שכאן בלא"ה ברכתו מזונות, אבל נפק"מ לתוך הסעודה שאם ברכתו מזונות רק מחמת ספק פת הבאה בכיסנין, אין מברכין עליו בתוך הסעודה, אבל באופן הנ"ל, "גם אם הוא פת" איבד ברכת המוציא שבו וממילא ברכתו מזונות אף בתוך הסעודה.

ואמנם נכון שיהיה תלוי אם יש בזה כזית ובדר"כ אין כזית, [ואמנם לחומרא צריך לחוש בזה לשיעור כזית של זמננו אלא שגם זה בדר"כ אין], ואם יש בו תואר לחם, [וזה תלוי בדרגת הריסוק, האם ניכר צורתו הקודמת], ובאופן שמתקיימים בו שני התנאים עליו, לכאו' יש לברך עליו מזונות בתוך הסעודה מטעם הנ"ל.


חזור
חלק עליון