נ ליסואר
Active member
רציתי לדעת עד כמה מוטל על אדם שגילה בגיל מבוגר שהוריו הם לא הוריו האמיתיים אלא הוא הוא גדל כבן מאומץ ובאצם נחפש כמו הרבה ילדי תימן והוריו המאמצים לא גילו זאת ורק באקראי הוא מגלה זאת עד כמה חל עליו החובה לכבדם שסוף כך סוף הם לקחו אותו שלא לדעתו בהיותו תינוק
ומילא שאמצו אותו לצורך לשיטתם למטרת רווחה אבל גם לא לגלות
לפי דעתי מה תורה ודאי אין עליו חיוב לכבדם אם כי כתוב בהלכה למעשה בשוע שאדם מחוייב בכבוד חמיו הרי שרואים כאן שאפילו אם הוא לא אביו הוא מחוייב בכבודו
אבל מדין כיבוד הורים הוא בודאי לא בהכרח מחוייב מה עוד שהם היו שותפים לכך לגנבה שלו מהוריו האמיתיים ולא גילו לו זאת מעולם ושללו ממנו את הבחירה לראות האם הוא כן יהייה מעוניין לפגוש את מישפחתו האמיתית
אבל יתכן אין לי ראייה לכך שמדין הכרת הטוב בא נומר שהוריו הביולוגיים אם היו מגדלים אותו הרי שאז הוא היה יורד לדברים לא טובים ואדרבה בזכותם הוא מצא את עצמו בחיים בתפקידים מכובדים אבל אני אומר זאת מסברה
ומילא שאמצו אותו לצורך לשיטתם למטרת רווחה אבל גם לא לגלות
לפי דעתי מה תורה ודאי אין עליו חיוב לכבדם אם כי כתוב בהלכה למעשה בשוע שאדם מחוייב בכבוד חמיו הרי שרואים כאן שאפילו אם הוא לא אביו הוא מחוייב בכבודו
אבל מדין כיבוד הורים הוא בודאי לא בהכרח מחוייב מה עוד שהם היו שותפים לכך לגנבה שלו מהוריו האמיתיים ולא גילו לו זאת מעולם ושללו ממנו את הבחירה לראות האם הוא כן יהייה מעוניין לפגוש את מישפחתו האמיתית
אבל יתכן אין לי ראייה לכך שמדין הכרת הטוב בא נומר שהוריו הביולוגיים אם היו מגדלים אותו הרי שאז הוא היה יורד לדברים לא טובים ואדרבה בזכותם הוא מצא את עצמו בחיים בתפקידים מכובדים אבל אני אומר זאת מסברה
