מתוך ה'מגדלות מרקחים':
אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה׳ ויאמרו לאמר אשירה לה׳ כי גאה גאה סוס ורוכבו רמה בים (טו א)
בסוטה כז: דעת רבי נחמיה ששרתה רוח הקודש על כל ישראל ואמרו את השירה כאחד ברוח הקודש.
והקשה מהרי״ט בדרשותיו (דרוש ראשון לפרשתינו), הרי קי״ל בסנהדרין פט. דאין שני נביאים מתנבאים בסגנון אחד, ומכח זה אמרינן דהיה להם להבין שנבואת נביאי השקר לאחאב אינה אמתית, כיון שכולם נתנבאו בסגנון אחד.
ותירץ מהרי״ט שם, דכל זה היכא שהנביא מתנבא לפי הכנתו, דאז אין הכנתו של זה שוה לשל זה, אבל הכא ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי, ולא היה זה על ידי הכנתם רק מתנה מאת הקב״ה, ובזה כולם שוים, עי״ש.
ולכאורה יש לומר עוד, דבסתם נבואה אין צורך שיהיו ב׳ נביאים מתנבאים בסגנון אחד, ולכן מתנבא כל אחד בסגנון שלו, אבל היכא דאיכא צורך שכולם יכוונו באותו סגנון, אזי כולם מתנבאים כאחד באותו לשון, ומתגלה להם ברוח הקודש בלשון אחת.
אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת לה׳ ויאמרו לאמר אשירה לה׳ כי גאה גאה סוס ורוכבו רמה בים (טו א)
בסוטה כז: דעת רבי נחמיה ששרתה רוח הקודש על כל ישראל ואמרו את השירה כאחד ברוח הקודש.
והקשה מהרי״ט בדרשותיו (דרוש ראשון לפרשתינו), הרי קי״ל בסנהדרין פט. דאין שני נביאים מתנבאים בסגנון אחד, ומכח זה אמרינן דהיה להם להבין שנבואת נביאי השקר לאחאב אינה אמתית, כיון שכולם נתנבאו בסגנון אחד.
ותירץ מהרי״ט שם, דכל זה היכא שהנביא מתנבא לפי הכנתו, דאז אין הכנתו של זה שוה לשל זה, אבל הכא ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי, ולא היה זה על ידי הכנתם רק מתנה מאת הקב״ה, ובזה כולם שוים, עי״ש.
ולכאורה יש לומר עוד, דבסתם נבואה אין צורך שיהיו ב׳ נביאים מתנבאים בסגנון אחד, ולכן מתנבא כל אחד בסגנון שלו, אבל היכא דאיכא צורך שכולם יכוונו באותו סגנון, אזי כולם מתנבאים כאחד באותו לשון, ומתגלה להם ברוח הקודש בלשון אחת.